Gå til innhold

ACPI BIOS prøver å skrive til en ulovlig I/U-portadresse

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med å tolke denne feilmeldinga, evt. komme med ideer på hvordan jeg kan løse problemet:

"AMLI: ACPI BIOS prøver å skrive til en ulovlig I/U-portadresse (0xcf8), som ligger i det beskyttede adresseområdet 0xcf8 - 0xcff. Dette kan føre til ustabilt system. Ta kontakt med systemleverandøren for teknisk brukerstøtte. "

Jeg har nylig innstallert XP, og systemet er til tider skuffende ustabilt.

Har ikke peiling på hva det overnevnte betyr, har oppgradert bios til siste versjon, men det hjalp ikke det spor.

Maskina mi:

Abit KG7

AMD 1400

256 DDR

Abit GF3 Ti 200

WDC 80 GB/7200

Creative soundblaster lydkort

Creative CDR

Philllips CDRW

På forhånd takk...

OJ

[ Denne Melding var redigert av: 737 på 2002-03-12 01:05 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du helt sikker på at det var absolutt siste versjon av bios du oppgraderte til? Den siste versjonen skal det acpi problemet være fikset.

ACPI står for Advanced Configuration and Power Interface, det har med hvordan komponentene i PC-en din skal spare strøm.

se http://www.viahardware.com - der står det hvordan du kan skru av acpi på kg7.

Lenke til kommentar

Hmmm, så viser det seg at jeg er en latsabb. Abit HAR nemlig kommet med en ny biosversjon som skal løse dette problemet, shame on me! Så da vet vi det, andre med samme trøbbel...

OJ

Lenke til kommentar

jeg hadde akkurat samme problemet. selv om jeg har nyeste BIOS'en til abit. (litt eldre abit kort).

men nå har jeg byttet nettverkskort (til et identisk kort), og etter det har ikke det skjedd igjen. ikke forløpig hvertfall.

nettverkskortet må ha vært ødelagt, for jeg har hatt MASSE trøbbel med nettverket...

Lenke til kommentar

AMLI: ACPI BIOS is attempting to write to an illegal IO port address (0x4d1), which lies in the 0x4d0 - 0x4d1 protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.

Dette har jeg selv om jeg har nyeste bios...gammel mobo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...