pæra Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Er det noen som kan vise meg hvordan jeg setter opp en socket i python som lytter på port 4000, for eksempel? Alle eksemplene jeg har funnet på internett har ikke fungert skikkelig. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hadde det ikke vært på tide med et Python-forum :] Selv sliter jeg med å få boost::python (C++ wrapper for Python) til å gjøre det jeg vil :| Lenke til kommentar
pæra Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Tusen takk den socket-koden virket!!! Så nå har jeg laget meg et chatprogram, et ganske simpelt et, men nå har det i hvert fall dukket opp enda et spørsmål. Programmet jeg har laget er slik at når en sender meldingen en har skrevet til den andre datamaskinen, må en vente til den andre datamaskinen har sendt en melding til deg før en kan sende en melding på nytt. Har hørt at dette problemet kan fikses med threading, men hvordan? Mvh. pæra Endret 24. januar 2004 av pæra Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Det problemet kommer av at du bruker blocked/asynkrone sockets. Dette kan løses enten ved at du sender hver socket inn i hver sin thread, eller at du bruker non-blocked/synkrone sockets. Beklager at jeg ikke kan være mer spesifikk, men jeg vet ikke så mye om python, dessverre ;/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå