Gå til innhold

Hva **** bråker så mye???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er tilbøyelig til å tro at det er hd'en din som bråker. Har nesten samme oppsettet selv, og jeg har testet (kobla ut alt etter tur) meg fram til at det er Ibm 60GXP'en som bråker noe så innmari. Da jeg kobla ut hd'ene og starta opp mot diskettstasjonen ble nesten helt stille, Ibm'en har jeg allerede hevet ut av kassa.

Lenke til kommentar

Prøv å åpne kabinettet og sett fingern i vifta til skjermkortet i noen sekunder... Du vil da antakeligvis oppleve en ganske betydelig støyreduksjon. Har selv et asus gf2, og den lille vifta bråker no helt for jævli! Skjønner ikke åffer dem ikke kan lage en litt roligere løsning med større ribbe og mindre hissig vifte...

Lenke til kommentar

en hvilken som helst hard disk vil ikke kunne bråke på langt nær så mye som resten av viftene i maskina.

Strømforskynings vifte, skjermkort vifte, chipset vifte og cpu vifte.. lager definitivt mere støy tilsammen en en hard disk. en harddisk står da ikke konstant og spinner og bråker..

 

hvis du har chipset vifte på hovedkortet.. en liten vifte i nærheten av hovedkortet, ville jeg sjekka om den slurer.. bare sett fingeren på den og se om det blir noen forandringer. cpu vifte kan også være et problem.

 

Disse IBM diskene skal i utgangspunktet være brukbart stillegående.

Lenke til kommentar

Jeg reiv av vifta på GF2'en og limte på ei tilpasset kjøleribbe i steden, og så hang jeg opp IBM diskene i gummistrikker - og da ble det _stille_!

 

Har IBM 75GXP og Asus V7700, og etter at jeg fikk stille CPU og PSU-vifter, oppdaget jeg hvor mye harddisken og skjermkortet bråka...

Lenke til kommentar

Min 60 GB GXP lager langt mer lyd enn cpu/kabinett/psu vifter tilsammen! Har dog satset på kun stillegående vifter (alle under 12 dB). Chipsett viften på HK er koblet av. Har ikke vifte på skjermkortet. Ingen tvil om at det er HD som støyer, kobler jeg den fra så er alt bare herlig :smile: Lydisolerte den en liten stund, men da GXP serien krever god kjøling så droppet jeg det. Og GXP er jo kjent for å støye veldig.

 

[ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-03-12 13:15 ]

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den harddisken for en god stund siden. Etter det så har jeg bannet og vært forbannet over den saaaatans lyden, og jeg ble fiksert på støydemping og slikt, men gadd aldri gjøre noe. Men det er en løsning på ibm60gxp bråk!

Ibm tool heter det, det kan du bruke til å justere accoustic nivået på harddisken din! Det er heelt genialt, hører ikke disken lenger. Må lastes ned av ALLE som har en ibm60gxp disk

 

-> http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm <-

 

Gå litt ned på siden og skaff Ibm Tool. Genialt!

 

[ Denne Melding var redigert av: Corn på 2002-03-12 15:42 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...