Vallhall Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hei dere Jeg har en såkalt "Fireware" inngang på forsterkeren, kan jeg koble PCn opp mot denne,HK mitt har også denne "Firewaren" Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Er du sikker på at det er en firewire inngang? Det kan også være en optisk (TOSlink) plugg du har. Dersom det er en optisk plugg så er det ikke noe problem å koble PC'en til denne. Du trenger bare et lydkort som har denne pluggen (fra 350,-) http://www.gweep.net/~prefect/eng/audiotro...f_unstuffed.jpg Firewire ser slik ut btw: http://www.webdigital.de/d1/images/firewire.jpg Hva heter forsterkeren din. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Johndoe Forsterkeren er en Pioneer VSA AX10i-S , så den har nok Fireware Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Johndoe Forsterkeren er en Pioneer VSA AX10i-S , så den har nok Fireware Det står at det skal være firewire på den. Er det ikke bare å koble den i å se? Går noe galt, kan du vel bare handle en ny? Den så billig ut Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Den firewire kontakten er vel for å overføre dvd-audio og SACD digitalt fra dvd spiller til forsterker. Dette signalet er nok kryptert for å vanskeliggjøre kopiering. Det er vel kanskje dette som blir standarden. Så vidt jeg vet er det pioneer forsterkeren og en pioneer dvd spiller som er de eneste som har dette ennå(var hvertfall en av de første) Det er selvfølgelig ikke kompatibelt med pc, da noen kunne finne på å kopiere sacd'ene sine.. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 LuftWaffel Godt og få det avklart en gang for alle. Men hva skal Fireware utgangene på HKet brukes til? Er ikke no "tecknofyr", så jeg bare spør Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Firewire (flamme-ledning, ikke fireware, som du konsekvent skriver ) er en multifunksjonsting - omtrent som usb. Alt mulig dilldall kan brukes mot firewire, i teorien. Eksterne brennere, harddisker, mp3-spillere, scannere, skrivere, og gudene veit hva, har tatt dette grensesnittet i bruk. FW (også kjent som IEEE 1394) blir tatt mer og mer i bruk, og bruksområdet er nærmest ubegrenset. bfisk Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 hrichard Takk for en god innføring. Det høres jo bra ut at denne har nærmest ubegrenset mulighet for tilkoblinger, har alltid hatet for mange alternativer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå