Gå til innhold

Mer FPS!!! Maskinen vil liksom ikke mer...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-12 00:07, kiskogl skrev:

Jeg hadde 69 fps i Quake III team arena, så reinstallerte jeg windows, og nå får jeg 59!!!

da jeg fikk 69, hadde jeg ikke overklokka CPU heller!!!

Installer nyeste versjon av Via4In1 og Detonator XP (27,42 fungerer råbra for meg :smile: ) hvis du ikke har gjort det...

Lenke til kommentar

1:gå på start/kjør/"dxdiag" og gå på skille arket"sound" eller lyd.Still ned lyd akkselerasjon ett "hakk eller 2.Burde hjelpe litt.

2:høyreklikk min maskin/egenskaper/ytelse/virtuelt minne og kryss av for "angi egne innstillinger",sett på ca dobbelte av d du har ram(VIKTIG,sett samme verdi på begge,så windows ikke trenger gjøre om størrelsen på swap fila)Deretter på ytelse/filsystem/harddisk og still inn på "denne maskinen er vanlig vis" nettverk server,burde gi deg litt mere minne å gå på.

3:Nyeste drivere til skjerm-kortet

4:nyeste direct x(8.1)Burde kansje hjelpe

5:Helst ikke veldig mye filer på pc'n(PÅ c:).Ha feks.all mp3 og alle setup-filer på en egen partisjon(feks.på d/e/f).Tøm temp,cookies mappene + papirkurv og dokument "menyen"

6:(vet ikke om dette kan hjelpe på fps)opprett en ny mappe i windows,kall den "flere fonter".Flytt meste parten av fontene fra font-mappa over til "flere fonter"(ikke flytt de røde!og ikke flytt de mest vanlige)

7:Helst "nåkså" fersk innstall av windows:)

Håper dette hjalp litt

Lenke til kommentar

fyldig svar av shorin der, tenkte kanskje at jeg kunne tilføye at under dxdiag->display er der en knapp som heter noe sånn som "agp texture accelration" har sett i enkelte nyinstalasjoner av windows at den er satt til disabled, det skal den ikke vær.

Lenke til kommentar

takker for tips....

Jeg har en helt ny installasjon av windows, nyeste nVidia Detonator drivere, mye ledig på c:, vsync av.... må prøve rådene deres, men dama sover nå... serveren bråker ikke så mye :wink:

gleder meg til å prøve... Hva med RAID-0 ? funker dette bedre? og hva er dette CAS 2,opplegg som alle snakker om? og 4 vay interleave? Noen så har Abit og vet hvor jeg finner dette? (KG7-Raid) hm...

takker

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-12 17:54, kiskogl skrev:

joda...

kanskje et par fps mer i quake, men ... er det bra med 63fps i quake III team arena?

fikk bare 2761 3dmarks i 3dmark 2001SE!

er dette dårlig?

Jeg klarte drøyt 2800 med samme type kort. Det var ikke no glad i CO etter at jeg bytta ut min gamle Duron 800. Tipper det kom av høyere FSB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...