monsae Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Må jeg ha en router for å dele adsl-koblingen min mellom 2 pc'er eller klarer jeg meg med en switch? Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Dette kan brukes: hubb,switch,router (kommer litt an på routeren),datamaskin m/2 nettverkskort. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) kommer ann på isp'n din.. med telnenor holder det ikke med en switch, mens med eksempelvis bluecom og ngt holder det.. evt. dele videre fra en av msakinene. Endret 22. januar 2004 av Ktulu Lenke til kommentar
sim Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Man må da uansett ha en ruter mellom modem og resten av nettverket. Mange ISP har modemer med innebygd ruter. Om man ikke har dette kan man bruke alle disse tingene du nevner. Ruter er definitivt det enkleste. Om man har en hub eller svitsj må en av PC-ene dele internettilkoblingen. Forresten, er ikke dette litt feil kategori ? Iallefall om du ikke har tenkt å lage en liten linuxbox til å rute trafikken. Da anbefaler jeg enten smoothwall eller clarkconnect, du finner dem begge ved hjelp av www.google.com Lenke til kommentar
Errae Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 har ett asus a7n8x-deluxe, og vil dele internetten min . gjøres det med Smoothwall? Lenke til kommentar
sim Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Søk etter smoothwall på www.google.com, så finner du fort ut hva du kan og ikke kan gjøre med det. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Går også an å bruke Iproutingen til Windows. Den fungerer overaskende bra faktisk. Da kan du dele internetten din med kun 1 nettverkskort. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 kommer ann på isp'n din.. med telnenor holder det ikke med en switch, mens med eksempelvis bluecom og ngt holder det..evt. dele videre fra en av msakinene. jeg har adsl fra telenor, har nettopp skaffet meg en smc switch, får jeg ikke brukt den da? hva må til? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 kommer ann på isp'n din.. med telnenor holder det ikke med en switch, mens med eksempelvis bluecom og ngt holder det..evt. dele videre fra en av msakinene. jeg har adsl fra telenor, har nettopp skaffet meg en smc switch, får jeg ikke brukt den da? hva må til? Du må ha ruter/router... En switch bare deler linjen, en hub gjør det samme bare treigere. En ruter kobler opp mot et modem for så og dele linjen. Du må ha noe til og koble opp med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå