Gå til innhold

Deling av internett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man må da uansett ha en ruter mellom modem og resten av nettverket. Mange ISP har modemer med innebygd ruter. Om man ikke har dette kan man bruke alle disse tingene du nevner. Ruter er definitivt det enkleste. Om man har en hub eller svitsj må en av PC-ene dele internettilkoblingen.

Forresten, er ikke dette litt feil kategori ? Iallefall om du ikke har tenkt å lage en liten linuxbox til å rute trafikken. Da anbefaler jeg enten smoothwall eller clarkconnect, du finner dem begge ved hjelp av www.google.com

Lenke til kommentar
kommer ann på isp'n din.. med telnenor holder det ikke med en switch, mens med eksempelvis bluecom og ngt holder det..

evt. dele videre fra en av msakinene.

jeg har adsl fra telenor, har nettopp skaffet meg en smc switch, får jeg ikke brukt den da? hva må til? :blush:

Lenke til kommentar
kommer ann på isp'n din.. med telnenor holder det ikke med en switch, mens med eksempelvis bluecom og ngt holder det..

evt. dele videre fra en av msakinene.

jeg har adsl fra telenor, har nettopp skaffet meg en smc switch, får jeg ikke brukt den da? hva må til? :blush:

Du må ha ruter/router... En switch bare deler linjen, en hub gjør det samme bare treigere. En ruter kobler opp mot et modem for så og dele linjen. Du må ha noe til og koble opp med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...