Gå til innhold

feil navn på hobbyen?


Anbefalte innlegg

Har sitti å lest litt og tenkt litt. Casemodding startet jo med det at man ville finne best mulig konfigurasjon inni pc'en for å få best ytelse med tanke på kjøling og slikt, og det å bygge pc'er på "sære" måter.

Men i dag virker det som om fler og fler gjør dette mest for at det skal se pent ut. Derfor foreslår jeg at man deler opp dette emnet i to, og skiller mellom casemodding og casedesigning.

Noen som har noen bra synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

caseMod... Mod= modifikasjon/modifisere

 

modifikasjon (av lat. modus, måte, og facere, gjøre, lage), (til)lempning, tilpasning; (mindre) endring. — modifisere, lempe på, tilpasse; dempe, mildne.

 

Å modifisere noe sier ikke noe om hvorfor du gjør det, om det er for bedre ytelse eller for det estetiske er i og for seg det samme, det er fremdeles en modifikasjon uansett hva du forandrer på et kabinett.

 

Edit:

 

Vil tro design er mer brukt om ting der du ("designeren") er med å utforme for eksempel et kabinettet fra begynnelsen.

Endret av Obi-Wan
Lenke til kommentar

Det er jo vanskelig å være uenig med Obi-Wan.

 

Jeg er jo av den oppfatning at det er kun det som er inni maskinen som har en gjennomtenkt design mht tenkt bruk. Kassen som HW puttes inni (kabinettet) er bare designet for at maskinen skal være lettere å stue bort og ikke synes.

 

Case-design? Helt på sin plass.

Lenke til kommentar
Vil tro design er mer brukt om ting der du ("designeren") er med å utforme for eksempel et kabinettet fra begynnelsen.

Kan jo si redeisgn, men det gjør ting enda vanskeligere. Det jeg vil fram til er at du får et "grunnprodukt" som du designer slik at det passer deg. Akkurat som en maler får et lerret som han deisgner etter sine tanker.

 

For hva mer er et tomt kabinett enn et skap for elektroniske deler?

Lenke til kommentar

Hva er egentlig vitsen?

Sjansen for at "case design" kommer til å bli et nytt "offisielt" ord er temmelig liten vil nå jeg tro.

Og folk er vant til casemodding, så hvorfor bare ikke la det være som det er?

 

Blir jo nesten som å endre navn på PC musene. De er ikke akkurat noen "mus" lenger (de nyeste).

Lenke til kommentar
Custom Case er ikke ment som et verb, men en generell betegnelse på et kabinett du har bygd selv.

Jeg forstod at det var et substantiv (har tre år med lærerutdannelse). Jeg skrev det jo også med stor forbokstav.

 

Jeg vil likevel si at jeg liker begrepet "Custom Case". Det er et bedre uttrykk for kasser som er laga fra scratch.

Lenke til kommentar
Custom Case er ikke ment som et verb, men en generell betegnelse på et kabinett du har bygd selv.

Jeg forstod at det var et substantiv (har tre år med lærerutdannelse). Jeg skrev det jo også med stor forbokstav.

 

Jeg vil likevel si at jeg liker begrepet "Custom Case". Det er et bedre uttrykk for kasser som er laga fra scratch.

Beklager, men den var ikke ment til deg, den var ment til Heinz.

Bør kanskje begynne å bruke quoting :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...