Jakartabebopp Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Hello i stugo. skal oppgradere litt nå, og skal kjøpe følgende (hvis dere syntes det er kurrant): MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754 1,269,- AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz 2,050,- TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond 814,- som skal i dette kabinettet: Suntek Miditower TH-656/TH-655 683,- totalt ca. 5000 nok (prisene er hentet fra komplett.no) (har alt annet selv) noen som har erfaringer med et slikt oppsett og kabinettet? det var så fint og ikke så veldig dyrt heller Edit: leif Endret 21. januar 2004 av rasgar Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 ingen som vet? hørte nemlig at det var en del problemer med noen hovedkort og minnet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hovedkortet har fått meget bra kritikker men problemer med minnet er det på alle A64 kort spesielt via baserte, gå derfor på msi sin side og sjekk hvilke brikker de har testet ok på dette kortet. Forøvrig et bra oppsett har selv prøvd A64 3000 og den yter meget bra. Lykke Til. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 takk for info'en budsjettet er på 5000,- , så et hovekort til et par hundre til skulle ikke drepe det helt, så hvis du har lyst til å si om det er et hovedkort du VET funker fint, så skrik ut Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Vel det ser ut som om nForce 3 kortene er lettere å få stabile og at de ikke er så kresene på feks rambrikker, har selv et gigabyte K8NNXP og det godtar både de TwinMosbrikkene og OCZ brikkene som jeg ikke fikk til å virke på Asus K8V, disse kortene skall vistnok ha litt lavere ytelse men det ser ut til å vere lite. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 de kan da ikke yte SÅ mye dårligere i forhold til hvor mye mer jeg må ut med for "bedre" type minne? (jeg er en ikke-klokker ) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Som sagt er det nok små forskjeller som du ikke vill merke, spes om du ikke klokker. Studer de to typene og velg det du like best, via baserte kort er bra men de er vanskeligere å få til bla med tanke på ram. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 oki, da går jeg for et Gigabyte K8NNXP, men det er jo en del dyrere. hvordan er funkjonen på de? lyden? driver en del med musikk (mixing, mastering, opptagning osv.) hvordan er lydgjengivelsen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå