deaktivert443556 Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Dette er egentlig ikke aktuelt for øyeblikket, men det kan fort bli det. Jeg har i dag 2x brikker à 256 mb som jeg kjører i dual channel. Disse to brikkene kom som et sett (Corsair twinx), og jeg har forstått det slik at brikkene må være HELT identiske for at man skal kunne bruke dual channel. Riktig? I så fall, hvordan vil det bli hvis jeg en gang kjøper ytterligere to brikker. Må disse være identiske med hverandre i tillegg til å være identiske med de brikkene jeg har i dag? Uansett så må jeg vel ha ram som klarer i hvert fall samme timingene som de jeg har i dag... Takker for svar. Endret 21. januar 2004 av Bradbury Lenke til kommentar
drno21 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Har helt lik system som deg!! Dual ruller jo!!! Det vil si at Duall minnene som du har er raskere en ett minnebrikke på 512. Kjøper du Duall minnene senere to på 512 DDR så vil du merke større forskjell med disse en bare en brikke på 1024 DDR. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Du bør ha minne med like eller bedre spesifikasjoner som det minnet du allerede har for å kunne bruke samme frekvens/timings som du allerede bruker. Det er en halvsannhet at brikkene må være HELT like for å kunne kjøre dual-channel. Det er også en myte at man får dobbelt så høy ytelse på minnet med dual-channel, forskjellen er heller noen få prosent! Dessuten synker minneytelsen angivelig også noen prosent når man bruker 4 brikker i dual-channel i forhold til 2. Det vil alltid være den dårligste brikken som avgjør hvilke settinger du kan kjøre med. I verste fall *krysse fingre* vil to ulike minnetyper ha problemer med å fungere sammen, selv om jeg ikke kan huske å ha vært borti akkurat den problemstillingen. timtowtdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå