Gå til innhold

Finaldata eller EasyRecovery

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv å søk på unformat på "søk" linken til venstre.

Der finner du en liste over forskjellige programmer, noen gratis men de fleste har i hvertfall en demo som kan gjenopprette noen filer.

De flest er bare noen få Mb, så bare last end og prøv.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg driver å "leker" litt med begge to. EasyRecovery finner ikke alle filene som ligger på disketten, men det tror jeg Finaldata gjør.

Hun som har skrevet hovedoppgaven sier at det er snakk om ca. 7 sider med tekst. Det blir vel rundt 60-70kB. Jeg har funnet ei Word fil på 64kB og det stemmer jo ganske bra med det dokumentet som er borte.

Sånn jeg ser det, er det lagt et dokument på 19kB over et dokument på 64kB. Muligheten for å rette opp en god del av det gamle dokumentet skulle da være ganske god. Problemet er at Finaldata demo versjonen ikke kan lagre noen filer som blir funnet. Den finner dataen som ligger der, men det er alt den gjør. Prisen på programmet gjør at det er uaktuelt å kjøpe det.

Betakisen

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men hvem er det som lagrer hovedoppgaver på disketter? Det er snakk om hovedoppgave på universitet, eller?

Lagring av viktige filer på diskett (harddisk også forvørig) er kun akseptabelt for flytting av kopi mellom f.eks. kontor-pc og hjemme-pc.

Er det snakk om universitet, høyskole eller lignende, har sikkert IT/drift-avdelingen programvare for rekonstruksjon av data.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt EasyRecovery for å redde en HDD en gang. Funka perfekt. Men du er avhengig av at det området den gamle filen lå på ikke er overskrevet. Hvis den er overskrevet har du uflaks, da er det umulig.

Et siste alternativ er å søke igjennom hele disketten i rådata (uten filsystem) for å se om du kan finne teksten der. Du kan søke på enkelte ord eller gå igjennom side for side (tidskrevende!). Du vil selvfølgelig miste formateringen til Word. Dette skal gå så lenge filen ikke er skrevet over eller kryptert.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...