Betakisen Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Har en diskett med en hovedoppgave, som er blitt overskrevet med en tom Word fil. Er det noen som har brukt ett av disse to programmene? Betakisen Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Hvis du har overskrevet en fil med en annen med samme filnavn, vil jeg tro den er tapt for alltid, dessverre. Lenke til kommentar
Joar Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Prøv å søk på unformat på "søk" linken til venstre. Der finner du en liste over forskjellige programmer, noen gratis men de fleste har i hvertfall en demo som kan gjenopprette noen filer. De flest er bare noen få Mb, så bare last end og prøv. Lykke til! Lenke til kommentar
Betakisen Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 Jeg driver å "leker" litt med begge to. EasyRecovery finner ikke alle filene som ligger på disketten, men det tror jeg Finaldata gjør. Hun som har skrevet hovedoppgaven sier at det er snakk om ca. 7 sider med tekst. Det blir vel rundt 60-70kB. Jeg har funnet ei Word fil på 64kB og det stemmer jo ganske bra med det dokumentet som er borte. Sånn jeg ser det, er det lagt et dokument på 19kB over et dokument på 64kB. Muligheten for å rette opp en god del av det gamle dokumentet skulle da være ganske god. Problemet er at Finaldata demo versjonen ikke kan lagre noen filer som blir funnet. Den finner dataen som ligger der, men det er alt den gjør. Prisen på programmet gjør at det er uaktuelt å kjøpe det. Betakisen Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Unnskyld meg, men hvem er det som lagrer hovedoppgaver på disketter? Det er snakk om hovedoppgave på universitet, eller? Lagring av viktige filer på diskett (harddisk også forvørig) er kun akseptabelt for flytting av kopi mellom f.eks. kontor-pc og hjemme-pc. Er det snakk om universitet, høyskole eller lignende, har sikkert IT/drift-avdelingen programvare for rekonstruksjon av data. Lenke til kommentar
Strips Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Jeg har brukt EasyRecovery for å redde en HDD en gang. Funka perfekt. Men du er avhengig av at det området den gamle filen lå på ikke er overskrevet. Hvis den er overskrevet har du uflaks, da er det umulig. Et siste alternativ er å søke igjennom hele disketten i rådata (uten filsystem) for å se om du kan finne teksten der. Du kan søke på enkelte ord eller gå igjennom side for side (tidskrevende!). Du vil selvfølgelig miste formateringen til Word. Dette skal gå så lenge filen ikke er skrevet over eller kryptert. Lykke til. Lenke til kommentar
los_bordos Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Du kan prøve stellar Phoenix fra http://www.stellarphoenix.com som er et Indisk lite dos program, last ned demoversjon av programmet fra webben deres eller kjøp programmet hos dem (relativt billig), så får du tilsendt en diskett i posten. Hjemmemekk men veldig bra Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Betakisen: les privat melding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå