Gå til innhold

Gode frontpage sider?

Anbefalte innlegg

har du Javascripts på sider, så bør de være i orden.

Her er jeg enig. De som bruker java scripts, lær dere det før dere bruker det! :thumbup:

Jeg mener at det samme gjelder for HTML. Hvem som helst bør kunne være i stand til å benytte seg av en webside, i stedet for at denne beror på at brukeren sitter med en nettleser som (etter udefinerte og ikke-portbare regler) godtar ødelagt kode.

Enig, jeg!! HTML også, men jeg bare orket ikke krangle siden alle var sånne WYSIWYG-søttende folk her...

satyrium: smart som alltid! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Diskriminering..? Jeg begynner bare ikke å grine. /me =  :cry: , --> :no:

Diskriminering. Du stenger ute brukere som ikke har samme nettleser (og oppløsning?) som deg. Dette er grunnløs og urettferdig forskjellsbehandling.

Vel, slå opp "Å stenge noe/noen ute". Det betyr at de ikke slipper inn. Om noen ATM ikke kommer inn på siden min så er det fordi at serveren er nede, ikke fordi jeg stenger noen ute.. ;)

Det jeg gjør, er at de med andre browsere enn Explorer får et annet og dårligere grensesnitt enn det som er tiltenkt.

Lenke til kommentar
Diskriminering. Du stenger ute brukere som ikke har samme nettleser (og oppløsning?) som deg. Dette er grunnløs og urettferdig forskjellsbehandling.

Vel, slå opp "Å stenge noe/noen ute". Det betyr at de ikke slipper inn. Om noen ATM ikke kommer inn på siden min så er det fordi at serveren er nede, ikke fordi jeg stenger noen ute.. ;)

Jo, ved å bruke ødelagt kode gjør du innholdet på sidene mindre tilgjengelig. Du stenger altså ikke brukerne ute fra selve sidene dine, men fra innholdet som sidene prøver å formidle.

Lenke til kommentar

Jo, ved å bruke ødelagt kode gjør du innholdet på sidene mindre tilgjengelig. Du stenger altså ikke brukerne ute fra selve sidene dine, men fra innholdet som sidene prøver å formidle.

En kode som kommer fra FrontPage er _IKKE_ ødelagt. Jeezes.

Når noen snakker om innhold som blir formidlet, tenker jeg på tekst, ikke grafikk. Har aldri vært borti en browser som sletter tekst.. ;)

Lenke til kommentar
Hei!

Etter å ha fått en skyllebøtte av dimensjoner for en nettside (tror ikke dere får linken nei...), føler jeg behov for å gjøre noe med den...

Dette har jeg per i dag ikke tid til, så jeg tenkte å fortsette med frontpage (ev. 2003). Lurer derfor på om noen kan komme med eksempler på gode nettsider laget i frontpage?

Kun jeg som synst at det har gått ganske off topic nå?

Lenke til kommentar

Når noen snakker om innhold som blir formidlet, tenker jeg på tekst, ikke grafikk. Har aldri vært borti en browser som sletter tekst.. ;)

Det er ikke helt korrekt kode i forhold til spesifikasjonene; en annen måte å si det på er at den er ødelagt. Koden valideres ikke, og hører ikke på w3cs anbefalinger om å separere struktur og presentasjon.

Lenke til kommentar

Det er ikke helt korrekt kode i forhold til spesifikasjonene; en annen måte å si det på er at den er ødelagt. Koden valideres ikke, og hører ikke på w3cs anbefalinger om å separere struktur og presentasjon.

Liten definering..

Om en kode fungrer i (ja jeg sier det) verdens mest utbredte browser er den ikke ødelagt. Om den ikke oppfyller alle kravene og blir seende litt rar ut i andre og underlegne (i forhold til brukerantall) er den _MANGELFULL_.

At den er mangelfull, rar og idiotisk for dem som har peil, ja det kan jeg være med på..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Liten definering..

Om en kode fungrer i (ja jeg sier det) verdens mest utbredte browser er den ikke ødelagt. Om den ikke oppfyller alle kravene og blir seende litt rar ut i andre og underlegne (i forhold til brukerantall) er den _MANGELFULL_.

At den er mangelfull, rar og idiotisk for dem som har peil, ja det kan jeg være med på..

Verden går mer og mer vekk fra prinsippet om å sitte forran en boks for å titte på hvor flink du er til å tegne.

Idag handler det mer om å legge til rette for andre typer klienter. Det trenger ikke engang være visuelle klienter som en browser, men roboter som søker gjennom sider på jakt etter informasjon som skal omstruktureres og vises i en eller annen kontekst.

Det kan være tynne håndholdte klienter som krever omstrukturering av data for å kunne vise det fram

Det kan være klienter for folk med en eller annen "diability"

Poenget her er at det er rimelig arrogant av deg å legge ut informasjon på nettet for så å si at du passer ikke for meg, så du får ikke tilgang til siden min - eller "whites only" kanskje?

Når det i tillegg er du som presterer å si at tekst ikke slettes så må jeg bare gratulere deg med en aldri så liten mangel på teknisk kunnskap. Innhold må struktureres uavhengig av layout/utseende for at det skal være mulig for ukonvensjonelle klienter å brue den. Såpass burde du vite etter å ha hengt her en stund

For å vinkle dette litt anderledes:

Det er sikkert mange her som kunne tenke seg å surfe på mobilen. Bare for å sjekke togtidene på farten f.eks.

Mulighetene er der, men de er få. Grunn:

* Det finnes ikke nok tjenester til at dette er attraktivt for produsenter av utstyr - derfor blir ikke utstyr standard i mobiler.

* Det finnes ikke nok tjenseter og utstyr til at nettoperatørene gidder satse på det - det blir dyrt å bruke

Mangel på tjenester kommer av at vanlige sider er skrevet på deres måte, hvor man driter i koden og portabiliteten så lenge siden er pen.

Det er litt feil å skylde på dere med privatsidene deres, men dere reflekterer den holdningen som hindrer ny teknolog. Dere gjør det på deres gamle måte som virker fint idag, men er utdatert i forhold til morgendagen. I xp er det en filosofi som heter "embrace change".

Jeg har egentlig ganske mye mer å skrive, men kommer til å holde det inne. Hvis ikke ender det opp med at jeg påstår at halvparten av dere (minst) ikke kan IT ;)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Lite spørsmål...

Dere som pugger HTML og skriker etter validering osv. f.eks Epsilon, Satryum, Enden osv.

Hva i h3lv3te har dere klart hitil under web? :thumbdown: (Enkelte) snakker som Nerder. Men hva har dere fått til med kodinga og valideringa deres? Stygge sider uten stil? Trur du bedrifter har tid til å tenke på hvor godt du koder en side til dem? Det gir de ****** i. Alt de ønsker er at Sida skal se rent og pent ut design messig!

ePsiLON47

Ved å bruke ødelagte design ser dere ut som n00bs innen webdesign UANSETT hvor gode dere er til å programmere! Og det vet dere selv er sant

Forum gutta

Jeg prøver ikke å drite ut noen, Jeg bare sier at om dere legger mer vekt på design så er det noe mer å skryte av. Og om dere ønsker å drive litt med freelancing så er det design folk tenker mest på.

Hvergang jeg får ett web oppdrag, så spør de etter et utkast (av DESIGNEN) folk har aldri spurt meg om utkast av koden. Trur ingen vil gjøre det heller.

Så det dærre med notepad er bare bullshit når du ikke klarer å designe, takler du begge deler så er du på MASTER nivået.

Legg heller bitte litte granne mindre vekt på kodinga og bitte litte granner mer vekt på designen! :w00t:

:love: (glad i dere alle sammen, ikke noe vondt ment)

Endret av tjcombo
Lenke til kommentar

Skal gjerne innrømme at jeg ikke kan tegne en rett strek, men her er en deal:

Design en pen side til meg så skal jeg kode den perfekt.

Design og kode har nemlig ingen sammenheng.

Det jeg prøver å poengtere er at kode blir mer og mer viktig i denne tiden hvor nettets bruksområder utvider seg kraftig

Lenke til kommentar
Det jeg prøver å poengtere er at kode blir mer og mer viktig i denne tiden hvor nettets bruksområder utvider seg kraftig

Mulig mulig, men ingen kjøper en side fra deg om du ikke klarer å designe. Sant eller ikke?

Det blir nesten som han her http://www.ndwd.com/

EDIT: I STAND FOR: Design er noe mer å legge vekt på en koding, siden FP eller DW koder en grei nok kode for deg! :thumbup:

Endret av tjcombo
Lenke til kommentar

Har nå (endelig) lært meg at av og til er det best å holde tett.

Folket vet jo min mening fra før av.

Av alle de designa jeg har solgt, har samtlige vært koda i FP eller DW og har _aldri_ mottatt en eneste klage på funksjonalitet eller kode. Altså har det funka slik jeg og dem ønsker det.

Jeg er med på hva du vil frem til enden, for all del. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...