mhagen3 Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Hei! Etter å ha fått en skyllebøtte av dimensjoner for en nettside (tror ikke dere får linken nei...), føler jeg behov for å gjøre noe med den... Etter å ha lest litt på forumet, ser jeg at man helst bør skrive sider i html el. lign... Dette har jeg per i dag ikke tid til, så jeg tenkte å fortsette med frontpage (ev. 2003). Lurer derfor på om noen kan komme med eksempler på gode nettsider laget i frontpage? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 http://www.demoted.org/ -> PoleCat sin. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 erm.. bare en liten kommentar: PoleCat er jo über i Photoshop da.. og.. synes sia hans viser hvor über ting kan lages i Phosotshop, ikke Frontpage.. hehe men så klart.. det er en ÜBER side.. design-messig.. (ikke vondt ment.. PC/demoted.org = ) menneh.. for kode-biten ville JEG brukt DreamWeaver MX og/eller wordpad/notepad.. I tillegg finnes det flere andre bra editorer (gratis) hvis du søker på "html editor" på google.com .. eller kanskje "free html editor" og.. lære seg html: w3schools.com er et bra sted å starte.. dette var kanskje litt off-topic, siden du ville ha bra sider laga i frontpage, men.. ja.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 PoleCat er jo über i Photoshop da.. og.. synes sia hans viser hvor über ting kan lages i Phosotshop, ikke Frontpage.. hehe Skal litt til for å unngå at et slikt program fucker kodene. Den funker så vidt jeg vet i de fleste browsere og bare det synes jeg er bra gjort av PoleCat. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) ja.. av PoleCat.. (!) hehe.. ikke Frontpage.. EDIT> var DET jeg ville fram til.. at FRONTPAGE ikke er det beste programmet akkurat, og når da sider som er laga i frontpage er BRA, er det ikke fronpage som skal belønnes for det.. *big up for PoleCat* Endret 21. januar 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hei! Etter å ha fått en skyllebøtte av dimensjoner for en nettside (tror ikke dere får linken nei...), føler jeg behov for å gjøre noe med den... Etter å ha lest litt på forumet, ser jeg at man helst bør skrive sider i html el. lign... Dette har jeg per i dag ikke tid til, så jeg tenkte å fortsette med frontpage (ev. 2003). Lurer derfor på om noen kan komme med eksempler på gode nettsider laget i frontpage? Vil anbefale deg å få fatt i Dreamweaver 4.0 i stedet Er gjerne litt "tregt" å komme igang, men dem her bra bøker om dette (også på biblioteket). Kan anbefale Dreamweaver for Dummies Lenke til kommentar
aog Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Vil anbefale deg å få fatt i Dreamweaver 4.0 i stedet hvorfor 4? MX er vel bedre? Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 FropntPage har faktisk forbedret seg drastisk i de senere versjoner. De skriver fortsatt møkkakode, men denne møkkakoden blir faktisk (for det meste) forstått av andre browsere og. PoleCat gjør (etter hva jeg har forstått) svært lite med koden etter at fp er ferdig med å herje, så selv om designet er i en egen klasse så skal FrontPage ha litt ære for at det faktisk fungerer Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Dreamweaver har ikke hatt et veldig oversiktilig design før vMX6.0 eller aller helst MX7.0 Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 X7.0? mener vel MX 6.1/ MX 2004 ??? Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Tenkte jeg skulle si en ting om design og og coding. (Regner med at PoleCat er enig her) Jeg GIR FÆ3N hvordan koden deres ser ut, så lenge designen er bra. Så jeg sier, LÆR DEG PHOTOSHOP dæretter sletter du Notepad fra windows, og Bruk dreamweaver , eller front page. Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 jeg må si att jeg er stor tilhenger notepad Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 jeg må si att jeg er stor tilhenger notepad Helt greit det pixelImp, men hvis du hadde lagt mer vekt på grafkk og mindre vekt på kodinga, så ville sidene blitt mye sweet'ere. Håper du skjønner poenget mitt. Jeg er en Stor fan av Notepad jeg og, driver med masse scripting/programmering der, man akkurat html gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 X7.0? mener vel MX 6.1/ MX 2004 ??? Dreamweaver MX er 7 Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Tenkte jeg skulle si en ting om design og og coding. (Regner med at PoleCat er enig her) Jeg GIR FÆ3N hvordan koden deres ser ut, så lenge designen er bra. Så jeg sier, LÆR DEG PHOTOSHOP dæretter sletter du Notepad fra windows, og Bruk dreamweaver , eller front page. Er tøffere og ha fænsi grafikk i TILLEGG til clean kode dah Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Tenkte jeg skulle si en ting om design og og coding. (Regner med at PoleCat er enig her) Jeg GIR FÆ3N hvordan koden deres ser ut, så lenge designen er bra. Så jeg sier, LÆR DEG PHOTOSHOP dæretter sletter du Notepad fra windows, og Bruk dreamweaver , eller front page. Er tøffere og ha fænsi grafikk i TILLEGG til clean kode dah Det er ikke noe Fænsi å ha clean code??? hvorfikk du det fra? Om koden min ser ut som en blomst så lukter ikke sida noe bedre for det? Grafikken må være bra! 1. punkt. Sikkert mange av dere som er flinke med validering osv men ikke kommer i nærheten til noen av de kuleste sidene på forumet, så hva i ****** skal du med validering da : Hehe. Bare spør altså Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Jamen .... det er kulere å ha 1337 grafikk i tillegg til 1337 kode, satt opp med CSS design og alt sånt... Dessuten - Når du designer sida di i CSS er det ørten ganger lettere å oppdatere! (gjerne med små forandringer...) Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Jamen .... det er kulere å ha 1337 grafikk i tillegg til 1337 kode, satt opp med CSS design og alt sånt...Dessuten - Når du designer sida di i CSS er det ørten ganger lettere å oppdatere! (gjerne med små forandringer...) Ja seff CSS er en must, men det kan du jo enkelt gjøre ved hjelp av dreamweaver, ikke fult så nødvendig å kunne html eller css nåru har prog, og det 99% av tilfellene så er det 1337 design folk ser etter. ikke kodinga. Hvorfor i huleste skal gjester se på kodinga? Så ta dere tid til å designe, i stedet for å skryte om kodinga, kanskje dere får finere sider da! Dersom du driver på med php så er seff html et must å kunne! Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Så lenge kodinga er lesbar av alle klienter kan den se ut som den vil spør du meg. Det klarer FrontPage i hendene til en skilled (les) PoleCat bruker, og da er FrontPage helt ok (bare for å dra det litt tilbake mot topic) Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hvorfor i huleste skal gjester se på kodinga? Så ta dere tid til å designe, i stedet for å skryte om kodinga, kanskje dere får finere sider da! Jeg er så enig med deg i alt du har sagt til nå tjcombo, at du aner det ikke! Det er liksom det jeg har prøvd å forklare her på forumet siden jeg begynte å få kritikk for fp-kodinga på sidene mine. Så lenge det ser ut slik det skal/ er ment for og så lenge det fungerer slik det skal, så gir jeg en lang eff i hvordan kodinga er. Det gjelder forøvrig ikke bare mine sider, men alle andre sider jeg er innom as well. Men dette er _min_ mening om saken. [on-topic] Hær harr du nåkken av sajtene je har laga me frontpaijg; - Demoted.org - Personlig hjemmeside - TjeltaZone.com (ikke ferdig) - Stangeland Bil (trenger en real oppussing) - UFC - Mitt (vinnende) forslag til Amotor.no Sier ikke at det er _gode_ eksempler, men det er iallefall eksempler... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå