Gå til innhold

noen spørsmål om dc!

Anbefalte innlegg

jeg har et par spørsmål om dc!

1.hva skal jeg skrive i de kolonene når jeg trykke active user?

jeg har nat firewall på ruter`n

2.hvordan browser jeg folkz?

3.hvorfor er det så mange huber som du må ha minum 3gb på?

takker får alle svar! :thumbs:

vet jeg er noob på DC!

jeg skjønte ikke guiden til vikinghub!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. skriv inn din eksterne ip adresse pluss ditt valgte port-nummer (som du har fw'et i ruteren)

2 høyreklikk get file list (elns)

3. fordi det er rett og rimelig at man bør dele for å få. (3 gig er jo så godt som det laveste av share da..)

1.jeg har skrevet inn ip adr nå!

2.jeg får opp ett alternativ som heter browse! når jeg trykker på browse så skjer det ingenting!

noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
1. skriv inn din eksterne ip adresse pluss ditt valgte port-nummer (som du har fw'et i ruteren)

3. fordi det er rett og rimelig at man bør dele for å få. (3 gig er jo så godt som det laveste av share da..)

2.jeg får opp ett alternativ som heter browse! når jeg trykker på browse så skjer det ingenting!

noen som kan hjelpe meg?

Jeg kunne tidligere bruke Active User, men etter at jeg la inn CA sin brannmur så funker det ikke uansett hva jeg gjør. Har åpnet alle aktuelle porter, avinstallert CA men fremdeles bare mulig å være passiv.

Går allikevel veldig greit å være i Passive - har ingen problemer med å finne brukere og å laste ned - eneste problemet er Telenor sin dumme 30Gig begrensning...

Lenke til kommentar

noen som kan hjelpe meg?

Jeg kunne tidligere bruke Active User, men etter at jeg la inn CA sin brannmur så funker det ikke uansett hva jeg gjør. Har åpnet alle aktuelle porter, avinstallert CA men fremdeles bare mulig å være passiv.

Går allikevel veldig greit å være i Passive - har ingen problemer med å finne brukere og å laste ned - eneste problemet er Telenor sin dumme 30Gig begrensning...

jeg får opp denne meldingen: Invalid IP in ConnectToMe, this might be because of in passive mode. men jeg er i activemode! og hvilken ip adr skal jeg taste inn?

jeg har en trådløs ruter!

Lenke til kommentar

oky men hvilken brannmur skal jeg bruke da?

har tilgang på norman sin det følge med tele2 adsl pakken min skal jeg heller bruke det? også lurte jeg på hvordan jeg skrur av hele brannmuren i ruter`n min?

modelnummeret er:3CRWE554G72!

eller kom med andre forslag til brannmur! ville gjerne hatt intrigrert popup stopper i brannmuren!

takker for alle svar! :thumbs:

Lenke til kommentar
oky men hvilken brannmur skal jeg bruke da?

har tilgang på norman sin det følge med tele2 adsl pakken min skal jeg heller bruke det? også lurte jeg på hvordan jeg skrur av hele brannmuren i ruter`n min?

modelnummeret er:3CRWE554G72!

eller kom med andre forslag til brannmur! ville gjerne hatt intrigrert popup stopper i brannmuren!

takker for alle svar! :thumbs:

en ting til hvilken port skal jeg åpne?

Lenke til kommentar

Som jeg sa.. bruk Zone-alarm.. Når du starter DC++ så spør zone-alarm deg om du vil la dc++ få tilgang på nettet.. den spør også om du vil la dc++ fungere som server.. trykk ja på begge. Med mindre du har en firewall i routeren som kødder så skulle du kunne bruke dc++ da..

Lenke til kommentar
Som jeg sa.. bruk Zone-alarm.. Når du starter DC++ så spør zone-alarm deg om du vil la dc++ få tilgang på nettet.. den spør også om du vil la dc++ fungere som server.. trykk ja på begge. Med mindre du har en firewall i routeren som kødder så skulle du kunne bruke dc++ da..

men åssen port skal jeg sette på dc som download og upload?

Lenke til kommentar

Samma det. Jeg bruker 412. Så lenge du lar den få en "egen" port som ikke blir brukt av andre ting så kan du ha hva som helst.

Og siden du har NAT må du forwarde, la oss si 412, til din interne IP-adresse OG fortelle DC at det skal bruke port 412..

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...