shorin Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Har en ibm 40gb 60gxp,og den bråker som ei bygg tørke.Har lurt litt på maxtor eller western digital.Noen som har en anbefaling/mening om valg av hd? TIA :smile: Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Er det lyd løs du er på jakt etter? Seagate Barracuda IV Lenke til kommentar
HAG Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Kan hente et IBM Tool fra IBM som må kjøres fra floppy, der kan du redusere ulyden (minker kanskje farten litt også). Lenke til kommentar
shorin Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Minst mulig bråk,ibm'n min er helt exstrem,ikke så mye desibel,men en veldig høy summe-lyd som "nesten"går gjennom hus veggene:( Seagate barracuda...hmm..vet egentlig ingenting om de,kanskje verd å gi en sjanse,men "alle"prater om maxtor og wd..kansje mye hype.Jeg vil bare ha det mest mulig stille,hadde en fujitsu disk for ett år siden,angrer på at jeg solgte den ja:) Lenke til kommentar
HAG Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Eg brukte IBM Tool og pakka min ex. 75 GXP inn i en Cool drive 4002 modifisert til 5V på vifta, det dempa min til det ugjenkjennelige. Opphenget er ofte et problem, disk.kassen i mitt forhenværende Aopen HQ8-kabinett var svært "skranglete". Ved å flytte disken over i "alu-kassa" og dermed inn på en 5,25" plass, dempa den kraftig lyden uten å endre på disken. Du kan prøve motsatt, kjør IBM tool først, koster "ingenting", hent her: http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm , her er en "manual": http://www.storage.ibm.com/hdd/technolo/dtf/dtf.htm Lenke til kommentar
shorin Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Takk for svar!Har lasta ned ibm"tools",må bare laste ned akrobat fila så jeg vet hva jeg gjør.OG når du sier det(takk for at du nevnte det)jeg har jaggu meg coolermaster cooldrive 4002 liggende!!!.Husker jeg fjernet den fordi vifta bråkte mer enn hard disken:) Lurer på hvis jeg ikke kobler til vifta....blir ibm'n "heit" mon tro? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Shroomer Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Bare reduser hastgheten på cooldrive viftene til du ikke hører dem. Litt luftstrøm over hardiskene gir enorm forskjell i forhold til ingen luftstrøm. Jeg har en HDD vifte som går på 5V og det utgorde forskjellen på glovarmt og lett lunk. Lenke til kommentar
shorin Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 Takk for svar igjen!! Men hvordan kan jeg kjøre den på 5v,den har bare en "vanlig kontakt"(samme tilkobling som cd-rom etc.)? Hvis du brukte motstand ,hvor mange Ohm? Eller kan jeg splitte ledningene/koble til "vanlig 3pola vifte kontakt"? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 om du IKKE er redd for å modde litt kan du gjøre følgende: klipp av kontakten hva det nå er til viften. Se på stømkontantaktene til feks en hd, der er en rød (5v) sort (jord) og gul(12v), koble viften til sort og rød......stillegående+gratis. Jeg står selvfølgelig ikke til ansvar om noe går galt. Lenke til kommentar
shorin Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 Oh yess...It's alive,jeg viste ikke den gule var 5v.Takk så mye for hjelpen *nyter stillheten* Lenke til kommentar
Xell Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 jeg har god erfaring med både Seagate og Maxtor. Har derimot en WD disk som alltid har krangla (og bråker litt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå