Individual-48 Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg er i den situsjonen at jeg trenger på en måte å lære å kunne "lage" beggedeler... Det er ikke snakk om noe fancy, men mer en mal på hvordan man som oftest bygger det opp. Så er det noen som vet om bøker på markende om dette som de kan anbefale? Tusen takk... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 vel jeg har lært litt på media skolen...kan se om jeg finner litt mer detaljert i morgen. Men ialefall på storyboard så kaller man inne for interiør og ute for exteriør..elns. Det kan jo være smart å skrive inn info som location, lyssetting, lydeffekter osv. Slik at redigeringen blir klar og enkel etterpå. Lenke til kommentar
fukas Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Start en scene slik: SCENE NR. 13, INT (interiør, altså inne) DAGTID (Lyssetting), FABRIKKLOKALE (En beskrivelse av INT) TO GUTTER LIGGER I EN SOFA OG SPILLER TV-SPILL. ROMMET ER ROTETE OG DÅRLIG BELYST Det å starte hver scene på denne måten er veldig oversiktlig. Ikke for mye info, bare nok til å sette stemninga. Her kommer eksempel på dialogskriving: DIALOG: Oliver: Orker ikke mer! Morten: Å kom igjen, en gang til. Jeg skal la deg vinne Oliver reiser seg Oliver: Nei nå stikker jeg Og så videre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå