charfred11 Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Jeg satte inn XP-cden og fulgte instruksjonene. Dette gjorde jeg to ganger, og begge gangene har det gått galt. Jeg ville rydde opp på c: ved å formattere disken å installere alt på nytt. Under installasjonen har jeg aldri fått opp valget om å legge XP på en annen partisjon enn c:, men det er akkurat det som har skjedd et par ganger nå. For det første får jeg ikke formattert c: og for det andre legges XP inn på en annen partisjon (og det uten at den gamle blir slettet). Nå må jeg altså velge mellom to installasjoner når jeg slår på maskinen. 1. Kan det bli feil på maskinen med to installasjoner? 2. Hvordan får jeg fjernet XP på e: og formattert og installert på nytt på c:? 3. Hvordan kan det ha seg at XP blir lagt på e: når jeg ikke har valgt det (eller fått det opp som noe alternativ? 4. Er det noen andre måter jeg kan gjøre dette på? 5. Noen andre tips? Tusen takk for alle (eventuelle) svar! Endret 21. januar 2004 av charfred11 Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 1. Det skal gå fint sålenge det er på hver sin partisjon 2. Du kan laste ned en oppstartsdiskett, start opp maskinen med denne i, skriv "Format c:", og "format e:" , deretter kan du prøve å installere xp igjen. 3. Vet ikke 4. godt mulig, men ikke som jeg kommer på 5. Lykke til! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 2. Du kan laste ned en oppstartsdiskett, start opp maskinen med denne i, skriv "Format c:" Dette er et veldig dårlig råd å gi. Hvis man har NTFS partisjoner så finnes det ingen C: Hvis man har en miks av NTFS og FAT så er det enda verre, da blir det lett å formatere feil partisjon. Så ikke fortell folk at de skal bruke en DOS diskett. Det er jo soleklart at han har XP CD, og der ligger det verktøyet man trenger. Det kan være lett å ta feil i menyene på installasjonsprogrammet. Det finnes et eksempel her, men det vil se forskjellig ut når du har flere partisjoner på disken. http://www.windowsreinstall.com/install/wi...llw2k/page1.htm Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 kanskje der ikke er nok plass på stasjon c: til windows? om du vil formatere alle disker, foreslår jeg å slette alle partisjoner og opprett nye til den bruken du skal ha. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 hårek: er muligheter for det ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå