Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

deling av upc

Anbefalte innlegg

Hvordan deler man upc på flere maskiner

Holder det med en svitsj (at upc kjører dhcp) eller må man ha en routerløsning

Nei, jeg lurer ikke på hvordan gjøre routerløsningen, dette kan jeg. Men, jeg bor ikke i oslo, derfor er upc sin nettoppkobling ukjent for min del

Rett og slett: kan man kjøre tp fra upc-punkt til svitsj, og derfra få nett på de maskinene man kobler til svitsjen?

mvh

Nemko

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg tilkople flere PCer til chello?

Det kommer an på hvilket abonnement du har:

chello light og chello classic tillater kun 1 tilkoplet PC.

chello plus gir mulighet for tilkopling av inntil 3 PC'er. Dette gjøres ved at du får tildelt inntil 3 dynamiske IP adresser. Oppsett av ditt eget hjemmenettverk er ditt eget ansvar, men vi anbefaler at du kopler en HUB til kabelmodemet. En HUB får du kjøpt hos forretninger som fører datautstyr.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på har lov til og kan gjøre...

Det er riktig at Chello Light og Chello Classic kun tillater 1 PC tilkoplet, men det lar seg likevel gjøre. Her har vi opptil 6 PCer tilkoplet en Chello Classic forbindelse! Poenget er at du har en ruter med NAT og DHCP, da behøver du bare en ekstern IP-adresse tilordnet av UPC, og ruteren ordner med mange interne IP-adresser.

Jeg mener at det ikke holder med en svitsj eller hub.

En avdanket PC med Linux kan selvfølgelig gjøre jobben, men det blir jo mer komplisert, og et par nettverkskort (til PCen) koster jo "nesten" det samme som en ruter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...