Athlon Power Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Har akkurat ankaffet meg et cehiftec servetower og lurer defor på hvordan viftene bvurde stå? Har en 80mm enermax regulerbar og en standard cehiftec sidedørs vifte Hvordan burde jeg sett opp viftene i dette kabinettet. BobboZ Lenke til kommentar
tolrol Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Sett en kabinettvifte(80mm) i front som suger lufta inn og en i den øverste bak (80mm) som suger lufta ut. Chiftec kabinettet kjøler bra! Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Joa vet jo at dette lønner seg men siden du ikke fikk det med deg så har jeg bare sidedørsvifta og en ekstar enarmax vifte som jeg putter hvor det er best så jeg må ha en middlertidig løsning til jeg får kjøpt meg noen nye papst vifter!!! BobboZ Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Hm, har sett flere på forumet som fikk med vifte i døra på sitt Chieftec... Mulig dette er et teit spørsmål, men hvorfor fikk ikke jeg det? :sad: Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Vel, orig. vifta i døra suger jo inn, så sett da den andre bak og til å suge ut. Beste midlertidige løsning. Spirograf: kjøpte du vanlig sort eller hvit? I de er det nemlig ikke montert vifte...kun sølv og blå som har det. _________________ History admires the wise, but it elevates the brave. [ Denne Melding var redigert av: RogueFreak på 2002-03-11 23:40 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Plasser den løse viften i front (blåser inn) du. (Kun nye Chieftec-kabinetter som har vifte i døren) Lenke til kommentar
sircam Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Har et Chieftec DA01SLD Servertower med en Papst 8412 NGML nederst i front som suger inn og en lik vifte øverst bak som suger ut. Dette gir en fin gjennomstrømning i kabinettet. Jeg bruker ikke den originale vifta i sidepanelet, da den etter min mening bråker alt for mye. Hvis du kun har de to viftene du nevner, ville jeg satt Enermaxen til å suge inn foran, og flyttet den vifta som står i sidepanelet slik at denne suger ut øverst bak. Hvis du har planer om å kjøpe andre vifter, ville jeg nok gått for Papst 8412 NGL (12 db). De NGML viftene jeg bruker er faktisk ikke så lydløse som enkelte vil ha det til (19 db). Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg kjørte lenge med en i front inn og en vifte bak ut! Men testa nettopp med begge viftene bak til å blåse ut, og det fungerte faktisk bedre. Tempen sank 2-3c :smile: Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Der fikk jeg svar ja... Kjøpte meg et svart ett gitt :smile: Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Quote: On 2002-03-11 23:43, sircam skrev:Har et Chieftec DA01SLD Servertower med en Papst 8412 NGML nederst i front som suger inn og en lik vifte øverst bak som suger ut. Dette gir en fin gjennomstrømning i kabinettet. Jeg bruker ikke den originale vifta i sidepanelet, da den etter min mening bråker alt for mye. Hvis du kun har de to viftene du nevner, ville jeg satt Enermaxen til å suge inn foran, og flyttet den vifta som står i sidepanelet slik at denne suger ut øverst bak. Hvis du har planer om å kjøpe andre vifter, ville jeg nok gått for Papst 8412 NGL (12 db). De NGML viftene jeg bruker er faktisk ikke så lydløse som enkelte vil ha det til (19 db). Helt enig, jeg kjøpte 2 slike Papst + 1 Enermax justerbar. Må si at jeg treger som bare det på at jeg ikke kjøpte 3 Enermax vifter i stedet. Til han som hadde innlegget over meg så trodde jeg at en bør ha en vifte som er større eller presser mer cfm bak en den som suger inn luft forran. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå