toreide Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Har nettopp anskaffet meg et Kodak DX6340. Trenger tips på hvor jeg får tak i billigst minnekort på 256mb. Kan bruke både MMC og SD. Trenger også batterilader + AA batterier. Hva bør jeg gå for her? mvh Tor Lenke til kommentar
-erling- Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Minnekort: Prøv Runar Tronstad [email protected] Han er billigst på CF kort, hvertfall. Annonserer i forumet her. Lader og AA betterier: Lader med topp testresultat er Maha CF204F. Vet ikke om den er å få kjøpt her til lands. Jeg bestilte et kit (lader + Powerex 2200 mAh batterier) fra Thomas Distributing. http://www.nimhbattery.com/mh-c204f-4aa220dc.htm Kjemperask levering. EDIT: GP ladere og batterier har også godt rykte. De får du i "alle" sjapper. Endret 22. januar 2004 av -erling- Lenke til kommentar
toreide Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg antar laderen da er 120V. Hvordan løser du det problemet. Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Trenger også batterilader + AA batterier. Hva bør jeg gå for her? Jeg er ihvertfall godt fornøyd med mine Hähnel batterier. Muligheten for bruke vanlige alkaliske batterier bør du ikke satse på, kjøp 2 sett NiMH (som jo blir 2x2=4). 400 kroners, 3-timers laderen Hahnel PowerStation HSC-104 (Inkl. 4 stk AA Ni-MH batterier 2350mAh) var ikke tilgjengelig når jeg kjøpte digitalkamera, men Hahnel batterilader TC Max AA med 4 stk 2100mAh til halve prisen er heller ikke noe dårlig kjøp - hvis du kan vente 1/2 døgn på å få ladet de opp... Lenke til kommentar
-erling- Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Jeg antar laderen da er 120V. Hvordan løser du det problemet. Korrekt - den medfølgende batterieliminator er beregnet for 120V. Denne følger med i kitet om du vil eller ei.. Thomas Distributing har batterieliminator beregnet for 220V (Europa) som kan bestilles samtidig. Koster ca. 11$ -Eller du kan gjøre som meg - klippe av pluggen fra 120V eliminatoren og flytte den til en 12V/0,5A kilde. En fordel med denne laderen er at den har løs 12V plugg slik at du kan ta den med i bilen (12V kabel fås kjøpt/følger med i noen kit). En annen fordel er at du kan "tømme" batteriene i laderen før ny opplading. (Delte meninger om hvorvidt dette er nødvendig med NiMH batterier). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå