Gå til innhold

Billigst SD minnekort og AA laderpakke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minnekort: Prøv Runar Tronstad [email protected] Han er billigst på CF kort, hvertfall. Annonserer i forumet her.

Lader og AA betterier: Lader med topp testresultat er Maha CF204F. Vet ikke om den er å få kjøpt her til lands. Jeg bestilte et kit (lader + Powerex 2200 mAh batterier) fra Thomas Distributing. http://www.nimhbattery.com/mh-c204f-4aa220dc.htm Kjemperask levering.

EDIT: GP ladere og batterier har også godt rykte. De får du i "alle" sjapper.

Endret av -erling-
Lenke til kommentar
Trenger også batterilader + AA batterier.  Hva bør jeg gå for her?

Jeg er ihvertfall godt fornøyd med mine Hähnel batterier. Muligheten for bruke vanlige alkaliske batterier bør du ikke satse på, kjøp 2 sett NiMH (som jo blir 2x2=4).

400 kroners, 3-timers laderen Hahnel PowerStation HSC-104 (Inkl. 4 stk AA Ni-MH batterier 2350mAh) var ikke tilgjengelig når jeg kjøpte digitalkamera, men Hahnel batterilader TC Max AA med 4 stk 2100mAh til halve prisen er heller ikke noe dårlig kjøp - hvis du kan vente 1/2 døgn på å få ladet de opp...

Lenke til kommentar
Jeg antar laderen da er 120V.  Hvordan løser du det problemet.

:yes: Korrekt - den medfølgende batterieliminator er beregnet for 120V. Denne følger med i kitet om du vil eller ei.. Thomas Distributing har batterieliminator beregnet for 220V (Europa) som kan bestilles samtidig. Koster ca. 11$ -Eller du kan gjøre som meg - klippe av pluggen fra 120V eliminatoren og flytte den til en 12V/0,5A kilde. ;) En fordel med denne laderen er at den har løs 12V plugg slik at du kan ta den med i bilen (12V kabel fås kjøpt/følger med i noen kit). En annen fordel er at du kan "tømme" batteriene i laderen før ny opplading. (Delte meninger om hvorvidt dette er nødvendig med NiMH batterier).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...