Nikolai88 Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Hvor lenge varer ca en garanti på pc'en.??? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Visst det er en selvbygd pc så er det garanti på enkeltkomponentene som teller På ferdigkjøpte maskiner så er det produsentens garanti. Er ikke sikker på hvor lang den er Lenke til kommentar
siripiri Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Du har 2/3 - 5år, kommer an på hvordan pcen er levert Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 2 års garanti og 5 års reklamasjon. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Du trenger ingen garanti. Du har etter norsk lov (forbrukerkjøp) uansett to års reklamasjonsrett. Hvis varen er ment å vare vesentlig lenger, som er tilfellet med datautstyr, så har du fem års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Du trenger ingen garanti. Stemmer. Garanti er det noe leverandøren gir, reklamsjonsretten er det noe du har krav på. Men det er forskjell på hvordan dekningsgraden på dette er for kunden. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Morpheus^ har et poeng da. Når du har selvbygd pc er det ditt ansvar å finne ut hvilken del det er feil med for så å sende den inn, og det er ikke bestandig like enkelt... Lenke til kommentar
staljin Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 HAr kjøpt brukt 2x 512MB TwinMOS med Winbond og fant ut at en av modulene har alvorlig feil dvs fungerer ikke som detr skal. Nå har jeg ikke noe regning eller garantibevis, så hvordan skal jeg fikse det? Staljin Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Skjerpings folkens (dere litt erfarne i forumet)! Hvor mange ganger har dette vært opplyst her i forumet. En garanti gir alltid bedre rettigheter en reklamasjonsretten i den tiden garantien gjelder. Ellers har man ikke lov å reklamere med/bruke ordet garanti. En vesentlig forskjell er bl.a. hvor bevisbyrden ligger, i forhold til feilen, og type feil som er omfattet av de to rettighetene. Hvor lang garantien er, er avhengig av de betingelser leverandøren gir, eventuelt du kjøper ekstra garantitid hos noen leverandører. Men normalt mellom et til tre år. Reklamasjonsretten er etter norsk lov to eller fem år, avhengig av forventet levetid på gjenstanden. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 HAr kjøpt brukt 2x 512MB TwinMOS med Winbond og fant ut at en av modulene har alvorlig feil dvs fungerer ikke som detr skal. Nå har jeg ikke noe regning eller garantibevis, så hvordan skal jeg fikse det? Staljin Du må ha kvitteringen om garanti eller reklamasjonsretten skal fungere. Det er derfor dem sender med kvittering Leverandørene må ta på seg så mye skitt, så kvitteringen er det minste du burde ta vare på. Lenke til kommentar
Term Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Uten kvitteringen så sliter du litt mere. Det er mulig at bedrigften kan være grei å ta den uten kvittering, men tviler veldig på dte. Jeg oppbevarer alle mine kvitteringer i en perm, nøye sortert Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) HAr kjøpt brukt 2x 512MB TwinMOS med Winbond og fant ut at en av modulene har alvorlig feil dvs fungerer ikke som detr skal. Nå har jeg ikke noe regning eller garantibevis, så hvordan skal jeg fikse det? Siden det er snakk om twinmos minne så har du vel gjerne handla hos komplett og de lagrer jo ordrehistorikken din så du trenger ikke papirkvittering. Gå til komplett.no logg inn på kontoen din, velge retur, ordre osv. Endret 23. januar 2004 av Anders Leipsland Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Siden det er snakk om twinmos minne så har du vel gjerne handla hos komplett og de lagrer jo ordrehistorikken din så du trenger ikke papirkvittering. Gå til komplett.no logg inn på kontoen din, velge retur, ordre osv. Hvis du leser inlegget du qouta en gang til så ser du at han har kjøpt de brukt Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 ehm, uops Men da er jo løsningen å kontakte selgeren. Dersom han ikke godtar å heve kjøpet så kan man jo hvertfall spørre om han kan sende kvitteringa(mailen holder). Hvertfall få tak i ordrenummer, da burde butikken godta returen. Det er jo også mulig å spørre om selgeren vil søke retur for ham. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå