unwill Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Bygget en maskin med Asus K8V og AMD64. Etter at alt er plugget i så skulle jeg starte maskin for første gang. Svart skjerm og ikke et eneste pip fra maskinen. Er det kanskje RAMen som er galt? Tok ut den ene rambrikken på 256 MB, samme skjer. Tok ut alle RAM brikkene, samme skjer. Skal jeg ikke greie å gå inn i bios selv uten RAM brikker? Maskinen er skrudd på, LEDene lyser, viftene går, men ingen bilde og ingen beep. Noen som vet hva som kan være galt, eller hvordan jeg kan finne ut hva som er galt? Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 jeg hadde nøaktig samme symptomer med min A64, da var det ram problem. har du ikke en feilindikator på hovedkortet av noe slag ? prøvd med noen andre ram brikker ? er de ECC eller NON-ECC ? mitt epox hk nekter å ta imot ECC brikker Lenke til kommentar
unwill Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 jeg hadde nøaktig samme symptomer med min A64, da var det ram problem.har du ikke en feilindikator på hovedkortet av noe slag ? prøvd med noen andre ram brikker ? er de ECC eller NON-ECC ? mitt epox hk nekter å ta imot ECC brikker Det er vel non-ecc brikker. Denne typen: http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1581 Det som er så rart er at den ikke gir meg noen beeper, den pleier jo å si ifra hva som er galt. Tok ut både RAM brikken og Skjermkortet og alt! Men uansett hvor mange ting jeg har i så sier den ikke ifra. Har satt Speaker linjen på hovedkortet, både den ene og den andre veien, men fortsatt ingen signal Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Du har jo valgt et problemkort da , Asus K8V er vel det som flest sliter med også jeg, dette kortet er utrolig følsomt for minne, bla tar det ikke ocz og jeg hadde trøbbel med twinMos , disse brikkene fungerte imidlertid utmerket på gigabyte. Lenke til kommentar
gafflek Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Har du ikke en gammel DDR brikke liggende som du kan sette i å teste med? Jeg hadde samme problemet med TwinMos twister, det var bare svart skjerm, så var det en damestemme som sa "System failed due to CPU overclocking" Er vel og diverse folk som har hatt trøbbel med 512mb brikker. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Du har jo valgt et problemkort da , Asus K8V er vel det som flest sliter med også jeg, dette kortet er utrolig følsomt for minne, bla tar det ikke ocz og jeg hadde trøbbel med twinMos , disse brikkene fungerte imidlertid utmerket på gigabyte. Snekker'n har nok helt rett. Har ikke mye erfaring med disse kortene, men vi har solgt noen få av de i butikken hvor jeg jobber, og tilbakemeldingene jeg har fått er stort sett ganske dårlige... En kunde har tilogmed rapportert at det ikke fungerte med TwinMos-minne som i følge Asus skulle være kompatibelt med SK8V. Gå for Gigabyte, synes de lager noen av de beste hovedkortene i verden, kan bare ikke få sagt det tilstrekkelig antall ganger. Tror det er www.hwb.no som selger slike. Forresten kommer du vel ikke inn i bios uten å ha minne i maskina, det er jeg ganske sikker på. - Judaz - Endret 21. januar 2004 av Judaz Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Kann bekrefte det med minnet det nektet å starte med TwinMos 3200 2 x 512 men med samme brikkene bare 256 så startet det , det tok heller ikke ocz alle disse fungerer fint på gigabyte sitt kort og på Intelmaskinen min. I tillegg har jo Asus bekreftet feil på enkelte kort. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Vel, fikk det i dag så jeg må vel muligens returnere det. Men det jeg syns er så rart er at jeg ikke får opp damestemmen en gang. Ingenting! absolutt ingenting! Burde vært en damestemme eller noen beep som sier ifra hva som er galt. Om det er RAMen eller CPUen eller hva liksom. Er det vanlig at damestemmen ikke skal komme opp? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 ho kjærringa som gnåler og gneller skulle du høre om ikke det også er defekt eller at kortet ikke starter. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 ho kjærringa som gnåler og gneller skulle du høre om ikke det også er defekt eller at kortet ikke starter. hmm.... kanskje.... Mener hun skal si noe uansett om det er RAM eller CPU som er herpa. Jeg har jo en gammel RAM her, men den er av PC2700... vil den funke da? Trodde det måtte minst være 3200 før den ville kjøre. Eller ? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Neida det spiller ingen rolle, prøv den Lenke til kommentar
unwill Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Neida det spiller ingen rolle, prøv den Takk snekkern, skal prøve den andre RAM brikken i morgen, har den ikke her... får vel vurdere å retunere den. Uansett om det er HK som er defekt, eller om det er RAM som ikke passer kan jeg vel liksågodt bytte til et Gigabyte hovedkort. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Jepp , det ser ut som gigabyte er mer til å stole på enn asus i dette tillfellet. Lykke til Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Bygde en pc med Asus K8V + 1 stk 512 twinmos pc3200 m/winbond. Fungerte 100% off topic: Bestilte bare nye varer, men merkelig nok hadde hovedkortet vært åpnet, kunne tydelig se at anti static posen var litt krøllete + at selve esken ikke var forseglet.... Var litt skeptisk til dette, men siden det fungerte så er det greit. Litt useriøst synes jeg. Fra HWB) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Fikk mitt Asus K8V det var ikke forsegling på esken , tror det skall vere sånn. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Vel, de fleste tingene var ok forseglet hos meg. Skiipt at det ikke funker... vel greit at HWB får en retursak nå så får vi se hvordan de håndterer den. Blir det en ny og trygg webshop med god kundebehandling eller en webshop som ikke går an å returnere til... vi får se Lenke til kommentar
unwill Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 En ting som er rart er at jeg ikke får skrudd maskinen av igjen etter at den har blitt skrudd på. Den eneste måten er å trykke på powersuplyen. Vanligvis så kan man jo ALLTID holde inn powerknappen i 5 sekunder så skrur maskinen seg av, men ikke denne gangen. Lurer virkelig på hva som er galt... Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 den spåkjerringa vet i mange tilfeller ikke hva hun snakker om.. har kun fått løgner fra henne her ivertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå