echo221 Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Heisann, Har nettop bygd maskin, når jeg slår den på kommer det opp på skjermen, men etter no få sekunder slår den seg av. Jeg har fiksa det med avstands pinnene, alle ledninger er godt nok inni. Jeg bruker S-ATA. Kabinett er et Chieftech Matrix Sølv med Chieftech PSU. Jeg klarte å gå i BIOS, men så slo den seg av få sekunder etterpå. Jeg takker for alle svar siden jeg ikke håper at maskinen er idass :\ Isåfall ikke min feil Takker for alle svar Endret 21. januar 2004 av echo221 Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Du har vel sjekket at cpu kjøleren står rett vei, eller står inntil cpu ? Virker nesten som om det blir for høy temperatur -> slår seg av Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Du har vel sjekket at cpu kjøleren står rett vei, eller står inntil cpu ? Virker nesten som om det blir for høy temperatur -> slår seg av tviler på at den klarer å nå så høyt temp på noen få sec.. Lenke til kommentar
echo221 Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg demonterte maskinen, så ser jeg på kjøleren (Alpha PAL 8045). Jeg har Artic Silver 5, men når jeg ser på kjøleren så ser jeg ikke "spor" av kjernen sin Kjølepasta, burde jeg kanskje smøre på mer? Kanskje det var problemet, men venter til jeg får svar... Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 rens cpu, og kjøleribber, ta åp mer goop enn sist, sjekk at kjøleribba sitter skikkelig fast, så skal den nok virke orntli' Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Du skal ikke bruke mye goop, bare litt. Sjekk avstands pinnene igjen. Se om det kan være en kortslutt. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Lyser noe på hovedkortet rødt? Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 hadde lignande problem med eit epo kort. når eg trykte kjøleren skikkeleg mot cpu under oppstart so funka det fint når eg slapp han slo han seg av. grunnen var cpuen som satt dårleg eller trykke mot cpu for lite... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg demonterte maskinen, så ser jeg på kjøleren (Alpha PAL 8045). Jeg har Artic Silver 5, men når jeg ser på kjøleren så ser jeg ikke "spor" av kjernen sin Kjølepasta, burde jeg kanskje smøre på mer? Kanskje det var problemet, men venter til jeg får svar... Det kan se ut som om du ikke har kontakt mellom cpu og kjøler siden du ikke har merke etter kjernen -> kjøler satt på feil vei ? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 tviler på at den klarer å nå så høyt temp på noen få sec.. Å ja ? Da kan du umulig ha sett THG filmen der de tar av kjøleren på en AMD prosessor ... Brenner opp tvert om du ikke har satt maskinen til å slå seg av ved en viss temperatur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå