Tha sims Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Bruker ZoneAlarm, og det står at jeg har blitt hacked 7345 ganger, er dette mye?? Elller blir alle hacked så mye?? Endret 21. januar 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Tror nok heller at du har blitt portscannet såpass mange ganger, pluss MYE annet vrøvel som kke er forsøk på hacking i det hele tatt. Som nevnt, mye scanning, forespørsel fra servere, ISP som holder på med noen merklige undersøkelser og masse dill. Det er et høyt tall ja, men så lenge du altså ike har blitt hacket (Noe jeg tvler på, siden firewallen da ikke bare ville tilfeldigvis nevnt dette i en logg ) så spiller det vel liten rolle? Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Tror nok heller at du har blitt portscannet såpass mange ganger, pluss MYE annet vrøvel som kke er forsøk på hacking i det hele tatt. Som nevnt, mye scanning, forespørsel fra servere, ISP som holder på med noen merklige undersøkelser og masse dill. Det er et høyt tall ja, men så lenge du altså ike har blitt hacket (Noe jeg tvler på, siden firewallen da ikke bare ville tilfeldigvis nevnt dette i en logg ) så spiller det vel liten rolle? Men hvorfor er pc`n min så inntresang? Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Ville vel vært en dårlig firewall som bare ga beskjed om antall ganger du var blitt "hacket" Ellers så har jeg ca 5-600 "attemps" i døgnet på min firewall,det er som Blib sier,masse tull rett og slett. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Litt av grunnen til at det er greit å lese litt om hva brannvegger gjør før man setter en opp. Paranoia + brannvegg = bad. Brannveggen kommer til å logge folk som pinger, portskanner etc etc med mindre man sier at den skal drite i det. Endret 21. januar 2004 av LarsC Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Ville vel vært en dårlig firewall som bare ga beskjed om antall ganger du var blitt "hacket" Ellers så har jeg ca 5-600 "attemps" i døgnet på min firewall,det er som Blib sier,masse tull rett og slett. hooooooh.... *puster lettet ut* Takker, trenger jeg da ikke bry meg noe om det??? Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Litt av grunnen til at det er greit å lese litt om hva brannvegger gjør før man setter en opp. Paranoia + brannvegg = bad. oki.... jeg er litt n0000b på dette feltet, men dete er derfor jeg spør dere, thanks Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Det aller meste brannveggen rapporterer er ufarlig. Stort sett. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Det aller meste brannveggen rapporterer er ufarlig. Stort sett. På brannmuren står det at 1051 av disse er high-rated Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 hva med å lese dokumentasjonen som følger med firewallen din? og nei, pcen din er ikke interessang, alle opplever stort sett like mye av dette. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 hva med å lese dokumentasjonen som følger med firewallen din? Trodde dette var et forum der folk fikk hjelp av andre som hadde litt peil jeg da, men tok vist feil...... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Torbjørn tenker kanskje på disse som var 'high-rated'. Det står sikkert i manualen hva disse er. Sannsynligvis matcher bare brannveggen porten mot kjente angrep/trojanere etc, det kan gjerne være p2p-klienter som har endret hvilken port programmet skal bruke. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 sims: har du ikke fått hjelp? hvis man er "n0000b" som du sier, så er ofte manualen et godt sted å begynne. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Torbjørn tenker kanskje på disse som var 'high-rated'. Det står sikkert i manualen hva disse er. Sannsynligvis matcher bare brannveggen porten mot kjente angrep/trojanere etc, det kan gjerne være p2p-klienter som har endret hvilken port programmet skal bruke. oooobbbss... sorry torbjørn ... Oki, men skal jeg gjøre noe med de det står high-rated på? Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 sims: har du ikke fått hjelp? hvis man er "n0000b" som du sier, så er ofte manualen et godt sted å begynne. Veit, sorry, men jeg mistolket setningen din.... sorry og takk for hjelpen..... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Oki, men skal jeg gjøre noe med de det står high-rated på? Vet ikke, vanskelig å si noe spesifikt uten mer info. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Oki, men skal jeg gjøre noe med de det står high-rated på? Vet ikke, vanskelig å si noe spesifikt uten mer info. tja, hvordan skal jeg finne mer info? Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Skal jeg reinstallere hele os? Lenke til kommentar
Beetlebum Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Skal jeg reinstallere hele os? DU... Ikke for å være frekk.. Var nesten så jeg svarte JA på spørsmålet ditt, men tok det til meg.. Den har bare sagt ifra at den har STOPPET disse forsøkene på innbrudd i din maskin!.. Det har ikke skjedd noe værre.. HVIS det isåfall HAR skjedd, har sannsynligvis ikke brannmuren din fått det med seg uansett! Bare la det ligge, du! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå