Gå til innhold

Problem med innstallasjon av hardisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En mulighet er å kjøpe en diskettstasjon til 137,- kr på komplett, la den ligge løst og bare koble til kablene mens du kjører Disk Wizard.

Jeg har en gammel diskettstasjon i en annen pc, så det er ikke problemet. Problemet er at det er ingen steder å koble den til på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg laget bootCD til disken som beskrevet på http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html .

Hvor vidt innstallasjonen var vellykket er ikke så godt å si. Det er akkurat samme problemet når jeg forsøker å innstallere windows 98 1st Ed (orginal CD). Får feilmelding "Maskinen har ingen harddisk, harddisken fungerer ikke riktig, eller harddisken krever en spesiell enhetsdriver". Disken finner jeg heller ikke i BIOS.

MEN! Den har faktisk fått egen bokstav i DOS, nemlig x. Og trykker jeg x: og dir får jeg frem ting og tang som ser ut til å være på disken, det står dessuten Volume blabla..Seagate.

Betyr dette at disken fungerer og at neste problem er at innstallasjonsprogrammet til win 98 ikke fikser S-ATA? Win 98 er den eneste orginal CDen jeg har av operativsystemer. Finnes det noen rimelige linux-versjoner som er ENKLE i innstallasjon og støtter S-ATA som jeg kan bruke midlertidig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...