AndyB Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Enig med deg AK2. Switchen har MDI/MDI-X auto-negotiation så her behøver man ikke tenke på kryssing av kabler, men adapterene har sikkert ikke denne funksjonen (har ikke undersøkt) så mellom to PCer må sansynligvis kablen krysses. Lenke til kommentar
HuGo_ Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Klager ikke her.. men karen skal jo bare ha en twista kabel mellom 2 pc'er her. Hadde det ikke vært mye enklere å sende han til komplett ? Istede for å forklare han hvordan man lager en kabel selv. Lenke til kommentar
AK2 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Joda, selvfølgelig enig i det. ....men husk at mange kryssede cat5e man kjøper bare benytter 2 par, og jeg har nå lært at dette ikke vil fungere (eller at hastigheten kun blir 100Mb) Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Denne kabelen bestilte jeg... AK2 : så denne kabelen vil kanskje ikke fungere? Jeg har Intel Pro1000kort innebygd, og i den andre står det et CNet kort fra komplett.no Lenke til kommentar
AK2 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Denne kabelen bestilte jeg... AK2 : så denne kabelen vil kanskje ikke fungere? Jeg har Intel Pro1000kort innebygd, og i den andre står det et CNet kort fra komplett.no Dette begynner å bli pinlig enkelt Sjekket både CNET-kortet og et Intel Pro1000-kort. Begge kortene støtter Auto-MDI/MDI-X dvs. du trenger ikke kryssede kabler. Og sannsynligvis støtter vel da alle 1000baseT kort dette..... Kabelen du har bestilt Alte-to kan du benytte hvis alle ledere er i bruk, men du kan like gjerne bruke en helt vanlig rett snor. Konklusjon: Det er ikke noe gøy lenger når alt er "auto" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå