Ezekuel Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Skal ha meg bærbar pc. Har da sett litt på IBM T41p. Denne har FireGL T2 grafikkort. Noen som vet hvordan dette kortet yter i spill? Er det like bra som Radeon 9600? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 de er ganske like, fireGL yter såvidt dårligere i spill grunnet at kortet er spesiallaget for f.eks. autocad og 3d studio max, altså for profesjonelle brukere.du betaler da sannsynligvis noen tusenlapper mer enn for et vanlig r9600mobility kort. Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Forskjellen er altså ikke så stor at jeg vil merke det i spill? Kan jeg bruke de vanlige catalyst driverene til FireGL kortet? Eller kanskje Omega driverene? Lenke til kommentar
Madm Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Nei du kan ikke bruke omega eller catalyst driverne. Fire GL T2 har egne drivere. Disse finner du på ATI.com. Når det gjelder benchmarks for spill ala 3dmark 2001 SE og 3dmark03, yter alle typer workstation 3d-kort litt dårligere (ca 5 %) enn sin forbruker motpart. Og dette er som tidligere sagt pga. at disse skjermkortene er optimalisert for 3d programmer. Det som er en liten fordel med såkalte workstation kort er at disse har en "bedre" anti-aliasing enn forbruker skjermkort. Så om man er flittig bruker av anti-aliasing på spill vil man kunne se en liten forskjell på billedkvalitet. Personlig bruker jeg aldri å ha på anti-aliasing når jeg spiller, liker god framerate:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå