Framerate Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 jeg har tenkt å flytte et lydkort fra en pc til en annen med et innebygget lydkort som ikke fungerer 100% hvordan deaktiverer jeg dette lydkortet før jeg installerer det andre? Hvordan avinnstallerer jeg skjermkortet fra den ene pcn før jeg flytter det? jeg har win98 på den maskinen som lydkortet skal flyttes fra og win xp pro på den maskinen det skall innstalleres på. Kan dette gi noen konflikter? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 1. Du deaktiverer det i BIOS under f.eks integrated peripherals 2. Enhetsbehandling, avinstaller / fjern før du slår av og skrur ut. 3. Det skal i utgangspunktet ikke gi konflikter Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Åssen avinstallerer du lydkortet i win98? Bruker bare win xp pro der allt går som en lek Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Enhetsbehandling, avinstaller / fjern før du slår av og skrur ut. Eller noe i den duren, evt avinstaller drivere fra kontrollpanelet Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Åssen avinstallerer du lydkortet i win98?Bruker bare win xp pro der allt går som en lek Lydkortet disabler du bare i BIOS Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Åssen avinstallerer du lydkortet i win98?Bruker bare win xp pro der allt går som en lek Lydkortet disabler du bare i BIOS Kan være lurt å avinstallere først Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 har avinnstallert og tatt ut kortet nå men finner ikke det der om å disable integrert lydkort på den pcn jeg skall installere kortet på. du sa noe omintegrate dperipherals under bios settings så der men det sto ikke noe om audio eller noe der hva skal jeg disable? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 har avinnstallert og tatt ut kortet nå men finner ikke det der om å disable integrert lydkort på den pcn jeg skall installere kortet på. du sa noe omintegrate dperipherals under bios settings så der men det sto ikke noe om audio eller noe der hva skal jeg disable? "HOST", litt vanskelig å lese hva du har skrevet blå i trynet etter oksygenmangel. du får bare bla litt her og der i BIOS, kanskje ta en titt i manualen ? Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) "HOST", litt vanskelig å lese hva du har skrevet blå i trynet etter oksygenmangel. du får bare bla litt her og der i BIOS, kanskje ta en titt i manualen ? Jeg dekker ikke sykehusopphold ikke hviss du ble kvalt jeg så på tv mens jeg skrev Fra spøk til alvor jeg har nå disabla det intigrerte kortet og installert det "nye". Windows XP professional ga meg ikke noe valg men installerte det med en gang men men jeg driver og laster ned noen nyere drivere nå men jeg la merke til noe: Jeg bruker zalman suroud headset og det spiller jo himmelhøyt!! Jeg har på den laveste av de laveste strekene på volumkontroll i windows hva kan dette være? Hjelp!! offtopic: har den samme zalman vifta som deg også og er ganske så fornøyd edit:leif Endret 21. januar 2004 av megakrølle Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Tja, du kan gå i kontrollpanelet å se på volumkontrollen, still ned hovedvolumet først, så stiller du ned f.eks wave eller hva det heter (orker ikke sjekke) Evt vente til du har fått nye drivere å se hvilke muligheter du får der. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 det funka med nye drivere!! Lenke til kommentar
drno21 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hm har du et innebygd lydkort som ikke funke og skal få et nytt koblet til PCI kontakten sp vil du ikke ha noe problem med noe konflikter etter å ha instalert drivere til de nye lydkortet. Det integrerte vil automatisk bli satt ut av spill hvi sdu vet hva jeg mener!!!!!!!!! Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hm har du et innebygd lydkort som ikke funke og skal få et nytt koblet til PCI kontakten sp vil du ikke ha noe problem med noe konflikter etter å ha instalert drivere til de nye lydkortet. Det integrerte vil automatisk bli satt ut av spill hvi sdu vet hva jeg mener!!!!!!!!! På noen hovedkort blir ikke den integrerte lydkortet ikke slått av BIOS. Det skjer som oftest på nye hovedkort. På mitt hovedkort blir det integrerte slått av automatisk om jeg setter inn et annet PCI-kort. PC'en nekter meg å ha det integrerte lydkortet + et PCI-kort kjørende samtidig. På det gamle hovedkortet mitt funke begge deler samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå