Gå til innhold

Mystisk dataproblem

Anbefalte innlegg

ok, long story. Dette problemet inntreffer når spillet counter-strike spilles.

Innledning til problemet: Jeg hadde en brukbar maskin med en harddisk på 60 gb, counter-strike innstallert på denne og alt fungerte fint, cs også. Så kjøpte jeg meg en ny harddisk på 160gb, installerte denne og spillet fungerte fortsatt fint, selv etter at den nye harddisken ble tatt i bruk. Windows kjørte litt treigt, lang oppstart o.l. så jeg bestemte meg for å formatere C: (gamle harddisken på 60gb) og legge inn windows på nytt på samme sted. Gjorde følgende, la inn counter strike på nytt på den nye harddisken (160gb) og da oppdaget jeg problemet. Da jeg var inne i spillet fungerte det å spille, komme inn på servere o.l., bortsett fra at alt jeg gjorde, dvs å skyte, å gå o.l. gikk i sakte-film. De andre spillerne på spillet gikk normalt, og at jeg gikk i "sakte-film" var derfor ikke akkurat en fordel. Merk: dette problemet skyldtes ikke Problemer med linja eller andre programmer som kjørte mens jeg spilte.

Deretter begynte jeg å eksperimentere, formatere C: på nytt, legge inn CS på nytt, både på C: og D:, endre configs i OPTIONS i CS, endre oppløsning, endre driver til skjermkort, men fremdeles ingen framgang. Så sjekket jeg om det samme problemet kom i det gamle CS (1.5), og det skjedde det samme pluss at spillet gikk ut i blå skjerm hvor det sto: "Starter dumping av fysisk minne". Så nå for et par dager siden mottok jeg dataen fra Komplett etter reperasjon, de klarte ikke å finne ut problemet til at CS ikke fungerte, men de satt inn ekstra RAM slik at maskinen ble oppgradert fra 256MB til 512MB. Har testet nå, men det samme problemet inntreffer.

Det eneste jeg ikke har gjort enda, er å formatere D:. Den eneste muligheten jeg ser er å formatere D: og C: og legge inn Windows på D:, men har ikke så mye tro på at det hjelper særlig. Pluss at det tar mye tid og mye arbeid vil gå tapt hvis jeg gjør det.

Hvis noen vet konkret hva dette problemet skyldes, og har evt forslag til hva jeg kan gjøre bortsett fra å kjøpe ny PC og helst ikke formatere hele maskinen, skriv forslag.

Tar med komponentene i maskinen:

AMD Athlon 1,4 gHz

geForce2 Ti

512MB RAM

MSI hovedkort

Harddisk på 60gb

Harddisk på 160gb

Takk for oppmerksomheten

pU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, nå er ikke det skjermkortet det kvikkeste. Hvilken kraftg PSU har du? Kan hende den er for liten etter du fikk ny hardisk.

Kan også være minne ditt. Kjør memtest www.memtest86.com og sjekk om det er feil på en av brikkene.

Du kan også ta ut den "gamle" brikken for å se det bedrer seg da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...