MagnusW Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 KAn noen si meg et bra, men ikke altfor dyrt hovekort? Er det stor forskjell på hovedkort? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 FCPGA, Socket A? Slot 1, Socket 478, socket 7 ? Ja.. har en bra socet 7 kort liggende her dersom du trenger en maskin emd mye SDRAM, har et fcpga kort også Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Hvilken plattform? Socket a? Lenke til kommentar
H8U2DEATH Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 ASUS A7N8X-X 681,59,- på komplett. Knallbra kort for deg som ikke vil bruke så alt for mye penger på HK. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 ASUS A7N8X-X 681,59,- på komplett. Knallbra kort for deg som ikke vil bruke så alt for mye penger på HK. Vet du noe om Abit NF7 -S V2.0? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 ASUS A7N8X-X 681,59,- på komplett. Knallbra kort for deg som ikke vil bruke så alt for mye penger på HK. Vet du noe om Abit NF7 -S V2.0? Beste kortet for overklokking av AMD XP/duron prosessorer + at det har meget bra innebygget lydkort. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 ASUS A7N8X-X 681,59,- på komplett. Knallbra kort for deg som ikke vil bruke så alt for mye penger på HK. Vet du noe om Abit NF7 -S V2.0? Beste kortet for overklokking av AMD XP/duron prosessorer + at det har meget bra innebygget lydkort. Er det bra til AMD athlon xp 2500+? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) ASUS A7N8X-X 681,59,- på komplett. Knallbra kort for deg som ikke vil bruke så alt for mye penger på HK. Vet du noe om Abit NF7 -S V2.0? Beste kortet for overklokking av AMD XP/duron prosessorer + at det har meget bra innebygget lydkort. Er det bra til AMD athlon xp 2500+? Kominasjonen NF7-S V2.0 og AMD XP2500+ er den beste kombinasjonen av pris/ytelse og den beste til overklokking. Sitter nå på en maskin med nettop den kombinasjonen, og akkurat nå kjører maskinen på 2.25 Ghz (Raskere enn XP3200+), men jeg har kjørt den på over 2,4 Ghz men da synes jeg temperaturen ble litt for høy til å kjøre den konstant på den hastigheten. Må nok investere i vannkjøling Endret 22. januar 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 ASUS A7N8X-X 681,59,- på komplett. Knallbra kort for deg som ikke vil bruke så alt for mye penger på HK. Vet du noe om Abit NF7 -S V2.0? Beste kortet for overklokking av AMD XP/duron prosessorer + at det har meget bra innebygget lydkort. Er det bra til AMD athlon xp 2500+? Kominasjonen NF7-S V2.0 og AMD XP2500+ er den beste kombinasjonen av pris/ytelse og den beste til overklokking. Sitter nå på en maskin med nettop den kombinasjonen, og akkurat nå kjører maskinen på 2.25 Ghz (Raskere enn XP3200+), men jeg har kjørt den på over 2,4 Ghz men da synes jeg temperaturen ble litt for høy til å kjøre den konstant på den hastigheten. Må nok investere i vannkjøling kan du anbefale en vifte til athlon xp 2500+ da? Jeg har en gammal pc med et gammalt graffikk kort, kan jeg ha det grafikk kortet på det HK til jeg får rå til å kjøpe nytt tror du? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 De nyeste NF7-kortene er ikke så gode, skal man nå høy FSB er det nå DFI LanParty B og Infinity NF2 Ultra som gjelder. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 De nyeste NF7-kortene er ikke så gode, skal man nå høy FSB er det nå DFI LanParty B og Infinity NF2 Ultra som gjelder. De nyeste? Hva vil det si? Har du en dato? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 De kjennetegnes ved at de har sølvfargede kondensatorer istedenfor svarte. Disse stopper gjerne på 225 FSB (som AN7). Lenke til kommentar
H8U2DEATH Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 ASUS A7N8X-X 681,59,- på komplett. Knallbra kort for deg som ikke vil bruke så alt for mye penger på HK. Vet du noe om Abit NF7 -S V2.0? Ja det gjør jeg. Brukte ikke annet enn ABiT før, men etter flere ustabile kort bestemte jeg meg for å teste ut ASUS...Aldri gått tilbake Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 ASUS A7N8X-X 681,59,- på komplett. Knallbra kort for deg som ikke vil bruke så alt for mye penger på HK. Vet du noe om Abit NF7 -S V2.0? Ja det gjør jeg. Brukte ikke annet enn ABiT før, men etter flere ustabile kort bestemte jeg meg for å teste ut ASUS...Aldri gått tilbake så du mener at asus er bedre en abit? hvis du skulle anbefale et kort fra asus? Lenke til kommentar
H8U2DEATH Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 ASUS A7N8X-X 681,59,- på komplett. Knallbra kort for deg som ikke vil bruke så alt for mye penger på HK. Vet du noe om Abit NF7 -S V2.0? Ja det gjør jeg. Brukte ikke annet enn ABiT før, men etter flere ustabile kort bestemte jeg meg for å teste ut ASUS...Aldri gått tilbake så du mener at asus er bedre en abit? hvis du skulle anbefale et kort fra asus? Utifra mine egne erfaringer, så absolutt! Hvor mye penger er du interessert i å gi for et HK? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 ASUS A7N8X-X 681,59,- på komplett. Knallbra kort for deg som ikke vil bruke så alt for mye penger på HK. Vet du noe om Abit NF7 -S V2.0? Ja det gjør jeg. Brukte ikke annet enn ABiT før, men etter flere ustabile kort bestemte jeg meg for å teste ut ASUS...Aldri gått tilbake så du mener at asus er bedre en abit? hvis du skulle anbefale et kort fra asus? Utifra mine egne erfaringer, så absolutt! Hvor mye penger er du interessert i å gi for et HK? Helst under 1000,-. HLK er ikke det jeg har lyst å legge mest penger i, vil heller ha bedre cpu++++. men ikke mer enn 1000,- hverfall Lenke til kommentar
H8U2DEATH Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Ja ok Kortet jeg først å fremst vil anbefale deg er: Asus A7N8X-E Deluxe NOK 1,109.28 - Koster i overkant av hva du er interessert å betale men inneholder alt av funksjoner. Hvis du ikke har bruk for ting som FireWire og SATA (nå eller i nærmeste framtid) finnes det rimeligere alternativer som det kortet jeg har nevnt lenger opp på siden. Raskt og ikke minst STABILT kort, både A7N8X-E og A7N8X-X. Men å bruke noen kroner mer på Deluxe kortet er ingen dum ting å gjøre Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Ja ok Kortet jeg først å fremst vil anbefale deg er: Asus A7N8X-E Deluxe NOK 1,109.28 - Koster i overkant av hva du er interessert å betale men inneholder alt av funksjoner. Hvis du ikke har bruk for ting som FireWire og SATA (nå eller i nærmeste framtid) finnes det rimeligere alternativer som det kortet jeg har nevnt lenger opp på siden. Raskt og ikke minst STABILT kort, både A7N8X-E og A7N8X-X. Men å bruke noen kroner mer på Deluxe kortet er ingen dum ting å gjøre men er HK veldig viktigt? jeg lager en slags budsjett pc. prøver å få best mulig pc billigst. den pc`en jeg sitter på nå er så rævva at det ikek går ann. Har kanskje tenkt å bruke noen deler fra den. Men hvis du har litt peiling, kan du kanskje sette opp noen bra deler som du tror jeg kan bruke. Jeg trenger altså alt som er inni en pc. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 du sa at det A7N8X-E Deluxe kosta 1,109.28,- her koster det bare 636,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå