MurroFX Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Hei ! Jeg har netopp bygd ei maskin for en kompis med disse delene: Abit NF7-S v2.0 Powercolor Radeon 9200 256MB Corsair 512MB DDR AMD Athlon XP 2500+ Thermaltake volcano 12 Thermaltake Xaser 3 kabinett Fikk problemer når vi skulle starte opp maskina, fikk ikke no bilde på skjermen og den gir ifra seg en uendelig høyfrekvent lyd slik: biiip, stilt i ca. 3 sekunder, biiip, slik holder det på. Har prøvd å skifta rambrikke men det hjalp ikke, har også testa skjermkortet hans på min pc, å det virka fint, har også testa et annet skjermkort på hans pc, samme fuckings lyd'n... Noen som kan hjelpe meg med dette problemet ? Har snart brukt opp tolmodigheten, så det ville vært fint å få fiksa det snart... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Festa kjøleren skikkelig og sjekka at den virkelig sviver? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 sett ei vifte i den lille viftetilkoblinga oppe ved cpu. Det er cpufan-guard som slår inn og nekter og starte fordi den tror du ikke har kjøler på pcen... Lenke til kommentar
MurroFX Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Men Thermaltake Volcano 12 har jo auto fan speed control, å jeg valgte å bruke denn i stede for manuell viftekontroll og fan speed control kabel'n er en gul kabel som er koblet på cpufan på hovedkortet... Du mener problemet vil løse seg viss jeg monterer på vifteregulatoren istede ? Lenke til kommentar
Janster Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Det er noen problemer med ABIT og 13 multipliern.... Min starta fint..men med engang jeg satte den til noe så ble det piping og bråk.. plukke ut batteriet hjalp ikke heller..men derimot massiv restarting til bios'en resatte til 'safe' stats hjalp... Usikker om dette er ditt problem, men erfaring fra meg..sette mp til 14 ifølge Tomshardware ellernoe hjalp noe skurring der tydeligvis Janster Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Skjedde meg også. Viste seg at hk ikke gjennkjente rambrikken min(som var en Twinmos 512) Skifta til Corsair og det funka fint Lenke til kommentar
Heinz Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 om du vil slippe å åpne kassen for å resette bios, kan du holde inn powerknappen i over 4 sekunder når du starter maskinen. Abit har lagt inn en failsafe-funksjon som har reddet meg flere ganger ved overclocking. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 om du vil slippe å åpne kassen for å resette bios, kan du holde inn powerknappen i over 4 sekunder når du starter maskinen. Abit har lagt inn en failsafe-funksjon som har reddet meg flere ganger ved overclocking. ...eller holde INSERT knappen nede helt til du hører POST pipet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 NF7-S har en slags "safemode", virker som det er den du beskriver. Om du kom deg inn i BIOS så kan det ordnes. Lenke til kommentar
Heinz Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Rart hvor mye man lærer om man tar en titt i manualen. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Mitt HK er og slik. Men jeg finner ikke ut av hvordan jeg skal få resatt bios, er "umulig". Lenke til kommentar
MurroFX Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) a Endret 3. juli 2018 av MurroFX Lenke til kommentar
MurroFX Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Har prøvd å sette en "vanlig" cpu vifte på cpufan-pin på HK men fikk ikke noe annet resultat. Holder jeg inne power-knappen lenger enn 4 sekunder slår maskina seg av igjen, skjer ingenting omjeg holder inn innsert-knappen, kommer meg ikke engang inn i bios da hvor maskina ikke booter. Har prøvd annen Prosessor, ram og skjermkort, ikke noe resultat. Finnes det noen flere forslag til løsning da ? Lenke til kommentar
MurroFX Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Kan problemet mitt komme av at jeg har for svak PSU ? ( http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...atID=64&GrpID=2 ) Lenke til kommentar
Beisfjord Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Skulle ikke være noe problem, med mindre du har usannsynlig mange disker oppi den kassa Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg får det problemet hver gang jeg flytter litt på rambrikkene, til andre slotter osv. Problemet viste seg og være hos meg at jeg ikke presset ram brikken hardt nok ned i slotten. Selvom jeg hadde "lukket" porten, så pep det. Press litt extra, så kanskje det fungerer hos deg også. Lenke til kommentar
ProXimO Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) MurroFX: Jeg har samme problemmet,blir forbanna snart.. hadde en abit KG7 som funka fint lenge..etter at jg tak ut hovedkortet og skulle renske kabinett,så fikk jeg ikke skjermbilde...pc'en startet men ingen skjerm. kjøpt så ABIT nfs7-s og samme skjer da...starter uten skjerm...så tok jeg ut av cpu vifta og kikka,satt dn på igjen og starta opp...da starter den og slutter etter 4sec....kjære vene,blir gal snart! Endret 26. januar 2004 av ProXimO Lenke til kommentar
MurroFX Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Har funnet feilen nå... defekt HK selfølgelig, er meget lei av å få defekte kort av komplett nå Lenke til kommentar
Zink Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Har funnet feilen nå... defekt HK selfølgelig, er meget lei av å få defekte kort av komplett nå Ta det som statistikk ( har neppe noe med Komplett.no å gjøre ), fordi du trolig har fått kvota di for lange tider fremover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå