Gå til innhold

ipoden min er nå totalfucket


Anbefalte innlegg

Grunnen til at de oppgir makshøyde er sannsynligvis fordi en hd er lufttett, og opphold i høyder over 3000moh gir større belastninger (pga trykkforskjell) enn apple liker...

 

Ja, hadde det ikke vært for at endel HD'er har et lite luftehull på seg som det står at man ikke må tildekke så kunne man kanskje trodd at HD'n er lufttett. Men det varierer kanskje fra type til type...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det med 3000moh er noe med trykket å gjøre. Men når du er i fly så er det et anna trykk en det som er i luften ved eller over 3000moh :)

Selv om fly har trykk-kabiner tilsvarer trykket i et fly i full høyde (rundt 11.000 moh) at du står på en fjelltopp rundt 1500-1800 meter. Minimum trykk som er lov i et fly tilsvarer 2400 moh.

 

Ved ikke helt hvor man har fått tallet 3000 moh. fra. Normalt er det denne høyden vanlige mennesker får problemer med å puste på, ettersom oksygen-trykket blir for lavt. Hva dette har med iPod'er å gjøre vet jeg ikke.

det står i specsa for ipoden, men skal jo ikke være noe problem å høre på ipoden i fly ved 11000moh, det er jo et anna trykk i flyet

Lenke til kommentar

Må bestille fra www.apple.com gutta! Ikke ching-chang sjapper som dere har bestilt fra ;)

 

Tok ca 1 1/2 uke å få iPoden min. På den tiden har jeg bestilt, iPod laget den (ikke helt sikker på det punktet men), inngravert den, sendt den til meg!! :dribble:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Har ventet nå i 4-5 uker på min Ipod fra Mac & Carry :(

:(:dontgetit: broren til en kamerat av meg måtte vente 3måneder før han fikk sin :-/ og en anna kamerat av meg venta i 2 uker før han fikk sin, ventetiden varierer noe helt jævlig

Kommer vel ann på når du bestiller. Om du bestilte generasjon 3 rett etter den ble lansert så blir vel ventetiden litt lengere enn vanlig. Apple sine ventetider er det vel heller ingen andre som kan måle seg med, de er ofte veldig laaaange!

 

Da 17" PowerBooken ble lansert tok det vel over 3 måneder för de förste ble levert i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...