Gå til innhold

ipoden min er nå totalfucket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde du lest og fulgt brukermanualen hadde du visst at den kunne ta skade av kulde. Både på grunn av harddisken og på grunnn av nedkjøling av batterie som kan føre til at batteriet ikke klarer å levere nok strøm.

 

Dersom produkter skulle lages for å tåle alle mulige værforhold (innenfor rimelighetens grenser) hadde de blitt veldig dyre. Og dersom det skulle lages en egen norsk/nordic/artic versjon hadde denne blitt veldig dyr, dersom det i det hele tatt hadde vært mulig. Kunne sikkkert vært mulig å skifte ut oljen i harddisken men det hadde ført til en ipod-pris på 6000 kr++ vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Hadde du lest og fulgt brukermanualen hadde du visst at den kunne ta skade av kulde. Både på grunn av harddisken og på grunnn av nedkjøling av batterie som kan føre til at batteriet ikke klarer å levere nok strøm.

 

Dersom produkter skulle lages for å tåle alle mulige værforhold (innenfor rimelighetens grenser) hadde de blitt veldig dyre. Og dersom det skulle lages en egen norsk/nordic/artic versjon hadde denne blitt veldig dyr, dersom det i det hele tatt hadde vært mulig. Kunne sikkkert vært mulig å skifte ut oljen i harddisken men det hadde ført til en ipod-pris på 6000 kr++ vil jeg tro.

 

kansje det.. men det gjør jo ipoden praktisk talt ubrukelig her i norge, vinterhalvåret.

 

og når jeg betaler flerfoldige tusen for et produkt som jeg kunne fått mye billigere ved å velge en annen produsent så forventer jeg at det tåler en snartur ut i "kulda"

den såkalte kulden i lommen min.. som umulig kan være stort kaldere en +10 grader ..

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar
Hadde du lest og fulgt brukermanualen hadde du visst at den kunne ta skade av kulde. Både på grunn av harddisken og på grunnn av nedkjøling av batterie som kan føre til at batteriet ikke klarer å levere nok strøm.

 

Dersom produkter skulle lages for å tåle alle mulige værforhold (innenfor rimelighetens grenser) hadde de blitt veldig dyre. Og dersom det skulle lages en egen norsk/nordic/artic versjon hadde denne blitt veldig dyr, dersom det i det hele tatt hadde vært mulig. Kunne sikkkert vært mulig å skifte ut oljen i harddisken men det hadde ført til en ipod-pris på 6000 kr++ vil jeg tro.

 

kansje det.. men det gjør jo ipoden praktisk talt ubrukelig her i norge, vinterhalvåret.

 

og når jeg betaler flerfoldige tusen for et produkt som jeg kunne fått mye billigere ved å velge en annen produsent så forventer jeg at det tåler en snartur ut i "kulda"

den såkalte kulden i lommen min.. som umulig kan være stort kaldere en +10 grader ..

Så sleng en raggsokk rundt den mens du har den ute da..

Lenke til kommentar

kansje det.. men det gjør jo ipoden praktisk talt ubrukelig her i norge, vinterhalvåret.

 

og når jeg betaler flerfoldige tusen for et produkt som jeg kunne fått mye billigere ved å velge en annen produsent så forventer jeg at det tåler en snartur ut i "kulda"

den såkalte kulden i lommen min.. som umulig kan være stort kaldere en +10 grader ..

Ja, den er praktisk talt ubrukelig dersom det er -10 og man ikke klarer å beskytte den. Trist at det er slik, og skulle gjerne sett at det ikkke var slik ettersom eg ofte er utendørs og ønsker å høre på musikk. Bruker min MP3-spiller, en lite flashbasert sak ned til -5, men det er ofte det er kaldere en dette så skulle gjerne sett at sllkt utstyr tålte litt lavere temperaturer.

 

Og det kan jo være at det er noe annet som har forårsaket problemene; fuktighet, støt, feilprodusert osv. Det kan jo ha vært en feilvaremodell, så diu kan jo forsøke å klage og vise til at den burde ha tålt temperaturen i lomma di.

 

 

Men at du valgte en kunstig overpriset iPod heller enn en annen billigere variant er jo også bare din feil. ;-)

Lenke til kommentar

Eg bruker den til, under, og frå skulen stort sett og det kan bli 5-35 minutter venting ute i kuldegrader før bussen kjem, men den er på innerlomma heilt inntil brystet, i den veska og den tøytingen som følger med så den blir nok ikkje så kald, og jakka er vindtett.

Lenke til kommentar

jeg har aldri hatt disse problemene deres.. (ehh, 1gang i starten.. men lærte av den da :blush: )

bruk den i innerlomma i jakken deres.. er ikke verre enn det

jeg bruker ikke sokker heller, funker utmerket :green:

men altså.. husk baksiden fungerer som en kjøleribbe. legg den mot

den varme siden.. tror det skal hjelpe

men altså.. som sagt før i posten, hvis apple har laget den for nordiske forhold..

da har ikke folk i california,mexico,spania,hellas,kualalumpur,sydney kunne brukt den.. den har blitt for varm!

lag den heller med ribbe, så får mindretallet rundt nordpolen bruke en raggsokk/jakkelommen et eller annet.. jeg skjønner apple godt

Lenke til kommentar

Det er da slett ikke uvanlig at elektronikk ikke tåler kuldgrader? Jeg har tatt livet av en mobiltelefon i kaldt vær (men den var jeg bare gladt til for å bli kvitt). Noen ting kan imidlertid vekkes til live igjen med forsiktig gjennoppvarming. (Viktig at det går sakte så det ikke danner seg kondens der inne.)

 

Hvis dere synes dette er ille, hva da med forsvarets glock'er som ikke funker i minusgrdader? Gjør dette til et festlig våpen i nord-norge.

 

Hold utstyret tett til kroppen, folkens.

Lenke til kommentar

Vær vennlig å rull inn. Det er et langt steg å ta fra 'min iPod fungerer ikke' til konklusjonen 'iPod fungerer ikke i Norge'. Jeg kan ikke se at du har vært i kontakt med Apple for feilsøking, jeg kan ikke se noe som skulle tyde på at kulden faktisk er problemet. Kulden vil uansett i 99% av tilfellene ikke kunne gi vedvarende problemer. Så snart den er varm igjen skal den fungere som før. Jeg er overbevist om at det ikke er kulden som er problemet.

 

Det høres mer ut som det er fysisk skade på disken eller problemer med minnet.

 

Min har overlevd nordnorsk vintervær uten ett eneste problem.

Lenke til kommentar
Det er da slett ikke uvanlig at elektronikk ikke tåler kuldgrader? Jeg har tatt livet av en mobiltelefon i kaldt vær (men den var jeg bare gladt til for å bli kvitt).

Dette er også et vanlig problem. Folk skjønner ikke at det dannes kondens når de holder telefonen mot munnen og babler. Skal du gå ute i kaldt vær å prate i en telefon må den faktisk være vanntett hvis du skal være trygg på at den fungerer.

Det er dog et annet problem enn at komponentene fryser.

 

[Edit: Uten at jeg sier det er ditt tilfelle!]

Endret av tyldum
Lenke til kommentar
Hvis dere synes dette er ille, hva da med forsvarets glock'er som ikke funker i minusgrdader? Gjør dette til et festlig våpen i nord-norge.

Å si at Glock'er ikke fungerer i minusgrader, er det latterligste jeg har hørt :lol:

Glock fungerer aldeles fint i minusgrader. Hvis ikke skyldes det usedvanlig slett vedlikehold fra brukers side. :roll:

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Det er da slett ikke uvanlig at elektronikk ikke tåler kuldgrader? Jeg har tatt livet av en mobiltelefon i kaldt vær

stemmer nok bra at moderne elektronikk ikke liker kaldt vær.

 

de fleste med mobiltelefon har vel opplevd at menyen gjerne blir betydelig tregere i kaldt vær, og at jo kaldere mobilen blir, jo mer fusker den? dette skjer uten at man skaper kondens i telefonen ved prating i kaldt vær - det er tydelig at kulden på et vis påvirker prosesseringen som skjer i mobilen, uten at jeg skal prøve å gjette på *hvorfor*.

 

men at dette er mer enn et ipod-relatert problem er ihvertfall sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...