Gå til innhold

Cracket igjen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
crack sikter jo til rompesprekk, er det fordi de tar seg inn bakveien de kaller seg dette?

 

I zå fall kjenner jeg mange crackere

Use of both these neologisms reflects a strong revulsion against the theft and vandalism perpetrated by cracking rings. The neologism “cracker” in this sense may have been influenced not so much by the term “safe-cracker” as by the non-jargon term “cracker”, which in Middle English meant an obnoxious person (e.g., “What cracker is this same that deafs our ears / With this abundance of superfluous breath?” — Shakespeare's King John, Act II, Scene I) and in modern colloquial American English survives as a barely gentler synonym for “white trash”.

 

Oversatt til norsk: tyv/vandal(?), pøbel.. osv kanskje datapøbel... datavandal...

 

uansett, synd vi ikke har dette ordet i språket vårt.

Lenke til kommentar

Uansett:

Beklager, vi oppgraderer serveren. Sidene er tilbake i løpet av kvelden. I mellomtiden anbefaler vi Hardware.no og Akamera.no.
Warning: Too many connections in /home/akamera/lib/pubSysDB.lib on line 21

 

Warning: MySQL Connection Failed: Too many connections in /home/akamera/lib/pubSysDB.lib on line 21

There was an error opening the database.

Please report this to the Web-admin.

Det oppstod en feil ved henting av ingresser.
Endret av Toolshed
Lenke til kommentar
I tilegg er det noe merkelig som skjer med fontstørrelser i forumet. Den "så mange leser dette emnet"-greien er jo 28px! Tror noen har monget seg med CSS'en.

Da har du en annen CSS enn jeg har. Jeg har Hardware.no standard sitt utseende. Hva bruker du?

hw.no 2-kolonner

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar

enkelt fortalt så kan man si at en ondsinnet hacker er en "cracker" (blackhat) mens en ren hacker er en som bryter seg inn uten å endre på noe kun for utfordringen sin skyld...

 

En som knekker kopi beskyttelser til spill er også en cracker siden personen gjennomtrenger sikkerhets systemet til spillet og bytter det ut med sin egen kode / fjerner kopi sperren...

 

Hadde en ekte hacker satt seg ned å tukla med ett spill så ville du ha lasta ned en No CD patch hvor man fikk opp en msg boks som fortalte her trigget jeg kopibeskyttelsen og jeg kan bypasse den... men jeg gjør det ikke... Vennligst sett inn orginal cd plata...

 

Altså personen som modifiserer ett system slik at det ikke oppfører seg slik det er tenkt, være seg en webside ett spill, en nett tjeneste er en CRACKER :)

 

så siden(e) ble cracket...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...