Gå til innhold

Kvalitet på datautstyr, ettertanke.

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt inntrykk av at kvalitet på datakomponenter og utstyr er fallende. Da tenker jeg på at det i dag er vanlig at det er mye feilkomponenter som ikke fungerer. Slik var det ikke for bare noen år siden. Jeg har fundert på hva som kan være årsaken, og har en liten teori om at blant annet Dell er innvolvert (utrolig nok). Vel når det er stor konkurranse i markedet for salg og man har såpass store aktører som Dell, IBM, FS osv. så presser disse stadig ned prisene, ingen må komme å si at de hovedsakelig presser sine egne marginer, nei de presser produktleverandørene. Og disse leverandørene må igjen effektivisere og produsere raskere og billigere for å overleve ergo er sjansen for større feilproduksjon og lavere kvalitet så absolutt til stedet.

Derfor syns jeg faktisk at blant annet Dell kjører datautstyrkvaliteten på trynet.

Billige produkter er vel og greit, men ikke når det går på bekostning av kvalitet, da ender man opp med et langt mer kostbart produkt.

Hvilke tanker har dere?

Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det selges mere og mere, kravet til rask fremgang øker. Og så billige komponenter som mulig. Kan hende produsentene haster seg fram en del. Når dette er sagt, så har ikke jeg den tanken om at det er mer og mer feil når man ser på hvor mye mer som er blitt solgt enn for ett par år siden. At det er en og annen feil skjer alltis. Det blir flere som får feil jo flere som har det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...