Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette ned hastigheten hos NGT


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et abonnement hos NGT som er Delta 3000 i 2år. Jeg ba om å få satt ned hastigheten til Delta 2000 etter nyttår. (Noe jeg ba om ibegynnelsen av desember, og de satte ned hastigheten allerede rundt 15.desember)

 

Men jeg får fortsatt faktura på prisen til D3000...

 

Er det slik med NGT at man ikke kan sette ned linjehastigheten med nedsatt pris?

 

(Isåfall burde de informere om dette før de setter ned hastigheten)

 

En annen ting er at jeg registrerte med en bedriftskode, som de nå mener de ikke har fått (men sier at jeg er registrert på det firmaet (skjønner ikke helt hva de mener med akkuratt det)).

 

Er det mitt ansvar å sjekke at de virkelig har fått koden som jeg er 100% sikker på at jeg tastet inn i reg skjemaet, eller er det som jeg mener, deres ansvar at web-scriptet deres virker?

 

Vil ha et par andre meninger før jeg tar og plukker et par høner med kundehjelpen. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bindingstiden er ikke gått ut. (EDIT)

Det eneste som står er dette:

 

7.1.3 Hastighetsklasse

Kunden kan be om endring av hastighetsklasse. Endring av hastighetsklasse medfører gebyr etter gjeldende prisliste. Forhøyelse av hastighet forutsetter at det er teknisk mulig å levere.

 

Men under konfigurasjonsmuligheter, er det ingen ting som er å senke hastigheten. Jeg skrev en mail til de og ba om det

Endret av TcB
Lenke til kommentar

Så lenge NGT har fått med seg at hastigheten skal settes ned så er det rimelig å anta at de også vet at prisen skal senkes tilsvarende.

 

Når det gjelder dette med bindingstid så er det ikke bindingstid på hastighet, kun på kunde-forholdet. Men det er selvfølgelig mulig du stiller i en anne klasse siden du har registrert abonnementet på et firma. Når det gjelder business-to-business så er man litt "rettsløs", om du skjønner hva jeg mener. Det er dobbelt pris og man har ingen type "forbruker-rettigheter". Har du trykket på feil knapp så er det "bordet fanger", er jeg redd.

 

Når det gjelder dette med NGT's forsøk på å automatisere kunderelasjonenene sine, så er de etter min oppfatning med varierende hell... Det er selvfølgelig fullt mulig at skript kan inneholde feil. Det er vel bare Telenor som hevder det motsatte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...