buskmann Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg har en tre år gammel 17" Hyundai 7770. Etter at jeg flytta hjemmefra, gjorde plassmangel at jeg satte stereoanlegget oppå skjermen. Det var blant annet en taperull i mellom så varmen fra skjermen kunne slippe unna. Plutselig etter et halvt år skrur skjermen seg plutselig av. Etter å ha stått avslått en stund funker den fint igjen. Jeg flytta stereoanlegget, og dermed så glemte jeg igjen et ark oppå skjermen. Da varte det ikke lenge før den skrudde seg av igjen. Og nå har den helt på egenhånd begynt å skru seg av når det passer dårligst. Det jeg lurer på er altså om det bare er på tide å se om etter en ny skjerm, eller om det kan være andre grunner til dette. Og ja, skru av skjerm - funksjonen i windows er skrudd av. Lenke til kommentar
Cumberdale Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Stereo anlegget ditt kan ødelegge skjermen din mye, du kan få flimmring som det ikke går ann og få bort. Jeg hadde det slik på ett LAN party, og risikerte og måtte kjøpe meg ny skjerm, dessuten står det hvor mye celsius skjermen din BØR stå i, inne i manualen kan jeg tenke meg.. Mvh. Martin Lenke til kommentar
labri Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Men kan stereo-anlegget ødelegge skjermen på noe annet vis enn at det hindrer kjøling? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Skjermen kan ta skade av de store magnetene som er inne i høytalerne. (som driver elementene) Dette er grunnen til at PC-høytalere er magnetisk skjermet! Lenke til kommentar
xthal Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 finnes jo oxo slike hendige små vifter for å sette oppå skjermer. men seriøst trur jeg skjermen skulle tølt det der, ser nedi skjermen her og det ser ut som den gløder så jeg tror ikke dem er så j*vli nøye på det :razz: Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Høyttalerne sto ikke oppå skjermen. Kun det forsterker-/cd-racket. Jeg har nå tatt av kabinettet på skjermen for å få bedre kjøling. Etter at jeg gjorde det har den ikke skrudd seg av, av seg selv flere ganger. Men situasjonen er nok ikke gunstig i lengden, jeg fikk selv et ørlite støt i stad. Jeg var ikke nærmere enn to-tre centimeter, men spenninga så likevel sitt snitt til å sprette over til meg. Så jeg får se hva jeg gjør.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå