RolloThomasi Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg får naturlig nok bare lyd i fronthøytalerne på soundstorm brikken min, men jeg vil da veldig gjerne ha lyd bak og. Har lett litt rundt og funnet noen plugins til winamp som skulle gjøre dette, men ingen av de ville dét, for å si det sånn. Dvs, jeg fant en som virka med en gang jeg installerte den, men når jeg slo winamp av og på, slutta den å virke... Egentlig litt merkelig at det ikke er valg for dette i nForce-driverne. Man kan jo simulere alt annet der - skulle ikke være så vanskelig å ha en boks for "bridge stereo output to rear speakers" e.l... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Hva med denne? http://matrix-mixer.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Prøv Foobar2k. Den har dsp settings for akkurat dette. "Convert stereo to 4 channels" Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Hva med denne?http://matrix-mixer.sourceforge.net/ Får'n ikke til å virke. Mulig det er meg, men jeg synes det var ganske vage hjelpefiler i den der... Prøv Foobar2k. Den har dsp settings for akkurat dette. "Convert stereo to 4 channels" Er ikke det den der buttugly mp3-spilleren, som "alle" sier er den beste? Får vel ta en titt da, hvertfall... Takk for all hjelp så langt, i hvert fall. edit: har lasta ned foobar nå, og er fornøyd så langt, dog det er veldig uvant. Men, stereo kilde til 4 høyttalere funker ikke. Har satt convert stereo to 4 channels i active dsp's. hmm... jaja... Og forresten, luftwaffel, kan du hjelpe meg med å få tbar_foo til å virke? Den er installert, men jeg finner da søtten ikke ut hvor jeg "slår den på". Ikke står det noe i dokumentasjonen heller... edit 74: fant ut hvordan jeg slo på tbar_foo da var jo egentlig ganske lett, men det kunne jo stått noe sted synes jeg... Er visst ikke min dag i dag, nei Endret 22. januar 2004 av RolloThomasi Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Ok. Jeg må bare si at det programmet der er det beste programmet som noensinne er laga, samma om det er ment for å spille musikk eller koke egg! Takk. edit: Har fått til lyd i alle høyttalerne nå, men det låter som stiv kuling... Mye vreng her for å si det... Bytta til directsound2, og den hadde hardwaremixing skrudd på default, og det var tydeligvis det som trengtes, men så var det nå det med vrengen da... Har prøvd å skru ned volumet i foobar, og i windows, ingen av delene hjelper. Mao kommer vrengen inn i lydbildet mens lyden fremdeles er "rå". Noen anelser hva som kan være greia? Endret 22. januar 2004 av RolloThomasi Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Leser på hydrogenaudio at flere har slike problemer soundstorm. Oppgrader driverne, her, og slå av all dd encoding ol. For best lyd kan du prøve kernel streaming, gjør stor forskjell i lyd hos meg. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 I love you man... Kernel streaming gjorde utslaget. Hadde ikke turt å prøve av en eller annen grunn. Skummelt navn Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Har prøvd programmet, men får fortsatt bare vanlig stereo Bruker digital-ut fra mitt innebygde lydkort (Asus P4C800-E Deluxe). Noe jeg har oversett? Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Skal vi se om jeg kan hjelpe Du har flyttet "convert stereo to 4 channels" til "active DSPs" i "DSP manager"? Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Skal vi se om jeg kan hjelpe Du har flyttet "convert stereo to 4 channels" til "active DSPs" i "DSP manager"? Jeg finner ikke "DSP manager" Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 du går inn på preferences. Det ligger under menyen Foobar2000 helt til venstre. Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Tror nok ikke det vil virke med digital ut, med mindre lydkortet ditt kan encode dolbydigital. Ellers må du stille det inn på forsterkeren din. Forutsatt at den kan spre stereo ut i bakhøytalerne da.. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 soundstorm brikken kan encode dolby digital i realtime Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Jeg får fortsatt ikke surround, har gjort alt dere sier. Og har på "Auto Format Decoding" på forsterkeren. Men får bare stereo lyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå