Gå til innhold

speile fronthøyt. i bakhøyt.

Anbefalte innlegg

Jeg får naturlig nok bare lyd i fronthøytalerne på soundstorm brikken min, men jeg vil da veldig gjerne ha lyd bak og.

Har lett litt rundt og funnet noen plugins til winamp som skulle gjøre dette, men ingen av de ville dét, for å si det sånn. Dvs, jeg fant en som virka med en gang jeg installerte den, men når jeg slo winamp av og på, slutta den å virke...

Egentlig litt merkelig at det ikke er valg for dette i nForce-driverne. Man kan jo simulere alt annet der - skulle ikke være så vanskelig å ha en boks for "bridge stereo output to rear speakers" e.l...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får'n ikke til å virke. Mulig det er meg, men jeg synes det var ganske vage hjelpefiler i den der...

Prøv Foobar2k. Den har dsp settings for akkurat dette. "Convert stereo to 4 channels"

Er ikke det den der buttugly mp3-spilleren, som "alle" sier er den beste? Får vel ta en titt da, hvertfall...

Takk for all hjelp så langt, i hvert fall. :)

edit: har lasta ned foobar nå, og er fornøyd så langt, dog det er veldig uvant. Men, stereo kilde til 4 høyttalere funker ikke. Har satt convert stereo to 4 channels i active dsp's. hmm... jaja...

Og forresten, luftwaffel, kan du hjelpe meg med å få tbar_foo til å virke? Den er installert, men jeg finner da søtten ikke ut hvor jeg "slår den på". Ikke står det noe i dokumentasjonen heller...

edit 74: fant ut hvordan jeg slo på tbar_foo da :) var jo egentlig ganske lett, men det kunne jo stått noe sted synes jeg...

Er visst ikke min dag i dag, nei :)

Endret av RolloThomasi
Lenke til kommentar

Ok. Jeg må bare si at det programmet der er det beste programmet som noensinne er laga, samma om det er ment for å spille musikk eller koke egg! Takk.

edit: Har fått til lyd i alle høyttalerne nå, men det låter som stiv kuling... Mye vreng her for å si det...

Bytta til directsound2, og den hadde hardwaremixing skrudd på default, og det var tydeligvis det som trengtes, men så var det nå det med vrengen da... Har prøvd å skru ned volumet i foobar, og i windows, ingen av delene hjelper. Mao kommer vrengen inn i lydbildet mens lyden fremdeles er "rå". Noen anelser hva som kan være greia?

Endret av RolloThomasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...