Anterialis Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Topic sier det meste, men jeg vet hvordan man feks. får "undeline" eller farge på linker når man peker på dem. Det jeg lurer på er om man ved hjelp av html kan få bakrundsfargen til teksten der det er link til å skifte farge? Sånn "markering" av teksten eller noe.. Vet ikke hva det heter. På forhånd takk! Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) dette må du bruke CSS til ... da er google vår venn Endret 21. januar 2004 av PixelImp Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Finner det litt vanskelig å søke etter noe så spesifisert på google (vår venn). Derfor prøver jeg den enkle veien nå: Noen som vet dette? Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) <style> a:visited { COLOR: #4B5F80; TEXT-DECORATION: none } a:active { COLOR: #4B5F80; FONT-WEIGHT: none; TEXT-DECORATION: none } a:hover { COLOR: #4B5F80; FONT-WEIGHT: none; TEXT-DECORATION: underline } a:link { color: #4B5F80; text-decoration: none } </style> ha den innenfor <head> Endret 21. januar 2004 av PixelImp Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 PixelImp: Hvorfor caps på FONT-WEIGHT ? og COLOR? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) PixelImp: Hvorfor caps på FONT-WEIGHT ? og COLOR? Har ingen betydning.. Bare for å gjøre det lettere å se hvor kodene er plassert tenker jeg. <style> a:visited { COLOR: #4B5F80; TEXT-DECORATION: none } a:active { COLOR: #4B5F80; FONT-WEIGHT: none; TEXT-DECORATION: none } a:hover { COLOR: #4B5F80; FONT-WEIGHT: none; TEXT-DECORATION: underline } a:link { color: #4B5F80; text-decoration: none } </style> Sikker på at det er sånn "backround-color" greie?? skal ha teksten også der, bare at det kommer en bakgrunnsfarge akkurat rundt teksten? :s Endret 21. januar 2004 av w3p Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 gjør det til en "regel" når du skriver CSS, at kver egenskap får ei eiga linje. Blir SÅÅ masse ryddigare dah.. Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 For å få "bacground color greie" må du ha dette mellom head taggene (kopierte litt fra pixelimp her: <style> a:visited { COLOR: #4B5F80; TEXT-DECORATION: none } a:active { COLOR: #4B5F80; FONT-WEIGHT: none; TEXT-DECORATION: none } a:hover { COLOR: #4B5F80; FONT-WEIGHT: none; TEXT-DECORATION: underline background-color: #00FF00; } a:link { color: #4B5F80; text-decoration: none } </style> Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Ok. Takker for alle svar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå