Jeeep Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Har hørt at det ikke kommer noen ekstra avgifter på å trimme biler som er 10år gammle. Stemmer dette? Holder det med å bare vise den på biltilsynet da og betale ett lite hyggelig gebyr på at jeg har flere hester, større motor osv...(er selvfølgelig avhenig av at bremsene også blir oppgardert) På forhånd takk Lenke til kommentar
ingolf Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg skal ikke si dette sikkert, men mener at jeg leste i at gammelt autofilblad at du ikke måtte betale noe avgift på trimming av biler som kom inn i norge for over 6 år siden. Skal hjem og se om jeg finner det bladet, så får du et sikkert svar i morgen.. Lenke til kommentar
Jeeep Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Har du funnet det bladet ennå? Noen andre som vet noe? Eller tuner alle bilen sin ulovlig bare? Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Dersom jeg f.eks hadde chippet bilen min så kan du banne på at jeg ikke hadde giddet å dra ned på biltilsynet for å melde fra om det. Og hvordan skal de klare å kontrollere om effekten er økt? Isåfall må de sette bilen i en bremsebenk og teste :S innenfor en viss prosentandel av den originale effekten så trenger du ikke melde fra heller, tror jeg Lenke til kommentar
Opus Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 innenfor en viss prosentandel av den originale effekten så trenger du ikke melde fra heller, tror jeg Stemmer det, minst 20% kanskje mer, ikke sikker. Lenke til kommentar
ingolf Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Har du funnet det bladet ennå? Ooops.. Jeg hadde glemt det.. Skal gi deg svar så snart som mulig. Beklager at du måtte vente så lenge. Har hatt andre ting å gjøre som å løpe rundt i skauen og spille paintball.. Lenke til kommentar
ingolf Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hei igjen.. Fant bladet.. Det er fra i sommer så det har sikkert forandret seg, men det stod at hvis bilen var kommet inn i norge (førstagangs registrert i norge) før 1.januar 1996 må du ikke betale noe avgift til staten. Men forsiktingen blir vel høyere (hvis du sier det til de) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Hvis bilen er en 1964 Ford Taunus da? Endret 10. februar 2004 av sluffy Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 hvis bilen er så gammel trenger du vel ikke melde fra om du bare øker ytelsen på allerede eksisterende motor. Motorbytte osv må godkjennes uansett, tror jeg Lenke til kommentar
Jeeep Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Takk for svar, hadde helt glemt å sjekke denne tråden på en stund nå.. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 om et år skal jeg ha en Lexus IS200 dne skal jeg få montert Kompressor på (Orginal TTE) på den SKal jeg meldefra .. men etter det skal jeg chipe .. ikke ****** om jeg melder ifra om det .. skal bare forsikre meg at bremsene som monteres samtidig med kompressoren er store nok til å dekke effekt økningen etter chipping også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå