Gå til innhold

Troverdig arbeider brent i harde kår under test!

alaruz

Anbefalte innlegg

Skulle teste et hovedkort for en kompis.

Hovedkortet er av typen ASUS A7V-8X, han fikk det ikke til da det var så nytt syntes jeg det var merkelig og tilbydte meg selv å teste det ut...

Satte i min 1333 MHz Thunderbird cpu med 266 bus feilfri og svært stabil cpu brukt med et like troverdig hovedkort fra abit (KG7RAID)

Alt var festet og tilkoblet på hovedkortet. Viften var festet godt og alt såg ut til å være i pen og god stand og klar til dyst!

Jeg skrur på den uskyldige på-knappen... Svart skjerm og ingenting, rart sytnes jeg. Jeg velger å vente litt, faktisk i hele 2 minutter, før jeg kom til å lukte en merkelig sviaktig lukt. Skrudde av maskinen i en fei, og demonterte viften. Min gamle og troverdige Thunderbird hadde sine dager talte. *sukk* May it rest in peace!

Dette kom svært uventet på meg, trodde faktisk for å være helt ærlig at dette faktisk heller ikke var mulig...

Cpu og alt var selvsagt også dødt n¨r jeg faktisk også prøvde å få liv i den på KG7RAIDen igjen.

Har noen en teori/forklaring på hva som kan ha skjedd ? -Dette er ikke verdens undergang for meg, cpuer er rimelige for tiden så det gjør ingenting, men jeg syntes bare det var litt synd siden jeg mer eller mindre hadde blitt litt knyttet til den trofaste gamle cpuen som aldri var vrang på noen måte, før den brant opp i ****** varme tilstander...

Eiger av hovedkortet mener årsaken kanskje var fordi HK er for 333bus cpuer og TB min + minnet som ble brukt var for 266. Jeg trodde ikke dette hadde noe å si, selv om det evt. var stilt i bios`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, om det var låst i bios er det mulig det ble litt overklokking (selv om jeg finner det usansynlig siden cpuene for tiden har fastlåst buss om jeg ikke husker feil). du husket vifteledninga ja?

nei mest sansynlig er det vel ett sammentreff av uheldige omstendigheter eller noe i den dur...

Lenke til kommentar
Mange Tbird'er kom ulåst fra fabrikken. Så hvis hovedkortet var stillt inn med en gitt multiplier og en gitt FSB-frekvens, kan dette ha ført til "litt" for kraftig overklokking.

Det kan også være at kjøler'n ikke satt skikkelig på.

Heisann, og takker for svar =)

Kjøleren satt skikkelig på med ledning i og alt og surret som bare det =)

Viss det stemmer at enkelte TB ikke har hatt låst multiplier er det vel kanskje det som har vært årsaken ja, med en kraftig overklokking..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...