Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med 3com w-lan ruter

Anbefalte innlegg

Jeg har ett problem. Har en switch fra før, en netopia ruter fra nextgentel og en w-lanruter(?) fra 3com. Greia er at jeg kommer online med alle pcene, men ingen av pcene finner hverandre(prøvd cmd/ping ipadress tilogmed, ingenting) slik det er konfigurert nå(netopia-3com-lan/w-lan)

Det jeg så tenkte på var å kople det slik det var før, men legge 3com inn på en av portene på switchen(for w-lan) og la de 2 andre pcene få inet fra switchen, altså slik: netopia-switch-lan/3com.w-lan) Jeg har fått beskjed av en kompis at hvis jeg bruker en krysset tpkabel mellom switch og 3com dsl kontakt så vil dette fungere automatisk. Noen som er enig i dette, eller har en bedre måte å gjøre det på? Skal prøve å få gjort dette i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel generelt sett å be om bråk og kjøre to routere på samme nettverk - men det lar seg gjøre!

se: http://www.tomsnetworking.com/Sections-article51-page1.php og følg oppskriften der.

PS: Husk også å skru av DHCP server-funksjonalitet på en av routerne - du bør ikke ha to slike i ett nettverk...

Fredrik.

Kunne ha funket det, hvis det ikke hadde vært for at switchen min ikke har noen ruter funksjonalitet så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Switchen din har ikke router-funksjonalitet nei, men den er bare en forlengelse av netopia-routeren fra NGT - som har dette. :)

Er en stund siden jeg har vært borti denne, men er det ikke noe innebygget switchefunsjonalitet i netopiaen? E.g. den har 2-4 LAN porter til andre maskiner?

Fredrik.

Lenke til kommentar
Switchen din har ikke router-funksjonalitet nei, men den er bare en forlengelse av netopia-routeren fra NGT - som har dette. :)

Er en stund siden jeg har vært borti denne, men er det ikke noe innebygget switchefunsjonalitet i netopiaen? E.g. den har 2-4 LAN porter til andre maskiner?

Fredrik.

Nei desværre :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...