Gå til innhold

Hvordan skjemme bort kjæresten?

darkness|

Anbefalte innlegg

Personlig setter jeg veldig stor pris på at hun kjøper klær til meg... hater å handle selv, og hun finner alltid noe som passer i både stil og størrelse.

Det gjør IKKE han. :p Han har understreket at det ikke nytter å kjøpe klær til ham. Jeg vet hva han liker.. men det er jo ikke sikkert det passer fordi om..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm.. Takk for alle tipsene. Tror jeg.. :p

Det jeg har tenkt mest på er å ta han med på en weekend på et hotell sånn at vi får vært sammen bare oss to - bort fra mas og tjas. Jeg skjønner poenget med at han kanskje ikke kan komme til å like at jeg betaler.. men hvis alt er bestilt og klart på forhånd, så kan det vel ikke vær så gale? Det blir jo som en gave.. Dunno..

Alt det sexmaset deres gidder jeg ikke engang prøve på. Det sier meg "jeg er kåt" enn "jeg elsker deg" spør du meg.. Og jeg har I HVERT FALL IKKE tenkt å dra med meg en venninne i sengen. Hvor teit går det an å bli? :p Fjonete og fjåsete kaller jeg slikt. Dere har tydeligvis ikke vært i et seriøst langvarig forhold før.

Dr. Doogie sitt forslag hørtes fint ut - men jeg vet ikke om jeg gidder å ta meg tid til noe sånt.

Når det gjelder å kjøpe noe.. vil jeg gjerne at det skal ha noe affeksjonsverdi for ham. Vi har ingen spesiell sang eller cd som jeg kan kjøpe.. og dvd'er ellerpc'deler føler jeg at faller litt i skyggen etter en stund - jeg har merket at interessen hans for slike ting faller ganske fort etter et par dager.

Det jeg tenkte på var mer noe sånt som noe jeg kan få gravert navnene våre inn i.. Ideer?

Skjønner hva du mener, men i mange tilfeller vil det virkelig være å skjemme han bort slikt sett. Men jeg skrev jo det "om du er inn i det der, eller har interesse av det", for det er jo såklart et fåtall av jenter som er det.

Selv om jeg kommer med et slik forslag så betyr ikke det at jeg ikke har vært i et seriøst forhold, faktisk snart inne i mitt 3 år i forhold, og flytter sammen med dama til våren.

Når det gjelder mere seriøst forslag, så ja, vi gutter hater egentlig at jenter betaler, er liksom en prinsipp sak, men vi må jo nesten bare godta det. Vi tar da heller å finner på noe ekstra spesielt senere for å gjøre gjengjeld.

Det med å inngravere noe er heller ikke så dumt, men da bør det være av noe som er av litt større sentimental verdi for begge. Som f.eks et spesielt bilde av dere to, smykker er jo ganske standard slik.

Dama ga meg en slikt inngravert bilde til jul, fra da vi var i Italia i sommer, og det var noe av det beste hun kunne gi meg.

Lenke til kommentar
5. Fortelle ham titt og ofte hvor glad du er i han

I second that! :thumbup:

Vell.. Jeg er 100% enig med de jeg har sitert...

Det mange damer har feil er og tro at vi er folk som bare har lyst på en ting.

Og høre at damen liker en og setter pris på en er en ting som blir sagt alt for sjelden. Iallefall hvis jeg skal stole på de jeg kjenner.

Og prate.. Det er en ting som mange folk overser ,men det jo så koselig. Er ikke alltid like lett og få igang en samtale siden gutten og jenta somregel har forskjellige innteresser og de fleste (jeg er iallefall ikke det) har ikke så lyst og snakke politikk.

Så hva man skal prate om er en vanskelig ting ,men finner man et emne kan man jo prate ganske lenge uten at noen går lei og prøver og avbryte samtalen.

Tilbring litt tid med han. Jeg kan godt sette meg forran en datamaskin ,men det er liksom ikke en ting jeg egentlig vil ,men det bare blir slik. Det er utrolig Asosialt! Og spille nettverk er jo ganske greit siden man da prater en god del. Jeg prater iallefall hele tiden når vi spiller warcraft. "bygg det og det" "han kommer opp der" "klar på og gå dit" osvosv.. Også snakker vi litt om abdre problemer også. Slike ting som damer og slike ting. Mens vi spiller.. Så det er sosialt mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Dama ga meg en slikt inngravert bilde til jul, fra da vi var i Italia i sommer, og det var noe av det beste hun kunne gi meg.

Jeg har på en måte brukt opp hele "bilde"-greiene. Jeg har rammet inn bilder - laget album ++

Det at du plutselig har bestemt deg for å skjemme bort kjæresten, har det noe med at han har gitt intrykk for at dere ikke har det bra? Ikke det at jeg har noe med det......

Det dere kan eventuelt gjøre er å snakke sammen, for så å finne på noe som du da VET at han kommer til å like. Mest sannsynligvis kommer han til å foreslå noe dere begge liker uansett. For det er ikke mange ting som gleder oss gutter mer enn å se at jenta vi er glad i har det bra. Og det gjelder på alle måter, generelt, sexmessig (spesielt her), ved spesielle anledninger (konsert osv). For det å se at dere har det bra varmer rimelig godt rundt hjertet, for da vet vi at vi gjør noe bra.

Alt en jente trenger for å skjemme oss bort er egentlig et smil, og et smil holder lenge. :thumbup:

Materialiserte gaver er i mange tilfeller oppskryt, det er de små gesturene som teller mest, både for gutter og jenter. Dette avhenger selfølgelig av hva slags type person han er, den litt mere røffe typen, den lille fløtepusen, eller den som er best; tøff og bestemt når det gjelder, og myk som fløyel/silke når det behøvs :)

Vi gutter må generelt bli flinkere til å vise følelser ovenfor den vi er glad i.

Edit: diverse trykkfeil

Endret av Mello
Lenke til kommentar
Det at du plutselig har bestemt deg for å skjemme bort kjæresten, har det noe med at han har gitt intrykk for at dere ikke har det bra? Ikke det at jeg har noe med det......

Det har med at man ikke alltid har tid og overskudd i hverdagen til å tilbringe så mye tid sammen som man gjerne ville.. Jeg setter selv stor pris på om han overrasker meg ekstra inni mellom. Det bevarer liksom gnisten. Nå vil jeg gjerne gjøre noe for ham også :)

Lenke til kommentar

Vell.. Jeg liker at noen gjør uventende ting og jeg planlegger endel slike ting ,men problemet er at det alltid kommer noe i veien.. Enten at jeg får noe som jeg ikke kan utsette eller at den personen jeg hadde tenkt og ta med ikke kan..

Så jeg har 3-4ting som jeg har planlagt ,men ikke fått gjennomført..

SÅ gjør uventede ting.. Gjerne mens dere ser på TV og ligger og slapper av. Og jeg snakker ikke bare om og kose og slike ting (selvom det ikke skader).

Og du må si hvor mye du setter pris på han! Det kan ikke undervurderes. Det er også bare et par ord ,men det er slike detaljer som jeg mener gjør ting så mye bedre. Og vi gutter kan være minst like følsomme som dere altså.. Og legge merke til detaljer. VI bare sier det litt sjelden. Det gjør iallefall jeg. Men hvis det er noe som plager meg så får jeg sagt det ,men detaljer går i glemmeboken.

jaja.. Ikke allverden erfaring her i gården ,men det er iallefall hva jeg mener.. håper det hjelper =)

Lenke til kommentar
La ham være i fred når han sitter foran pc`n ;)

For noe dumt! Hvis du prioriterer en PC forran en person som liksom skal bety mye for deg så er det noe seriøst gale med deg. Jeg kan sitte på maskinen lenge ,men hvis noen kommer og vil ha meg med på noe sier jeg ikke: nei jeg er opptatt med og skrive på forum og sitte på IRC.

Så hvis jeg sitter på maskinen så vil jeg gjerne bli forstyrret jeg.

Lenke til kommentar

MIddag med levende lys... slik luktelys også.. og littegranne småkosing. (ikke noe mer , siden det er jo sååå koselig). Siden du kjenner han så tar du en film du vet han kommer til og like. Selv så vil jeg anbefale Startrek.. haha! neida.. Kanskje ikke førstevalget ,men jeg er iallefall en meget stor fan av det ,men er ikke så mange som er det i norge.

Men..hmm.. Nå har du vell fått endel tips ifra meg iallefall..

Lenke til kommentar
For det er ikke mange ting som gleder oss gutter mer enn å se at jenta vi er glad i har det bra. Og det gjelder på alle måter, generelt, sexmessig (spesielt her), ved spesielle anledninger (konsert osv). For det å se at dere har det bra varmer rimelig godt rundt hjertet, for da vet vi at vi gjør noe bra.

Vi gutter må generelt bli flinkere til å vise følelser ovenfor den vi er glad i.

Helt enig.. En ting som er utrolig givende er at noe man selv gjør med den man er glad i får begge personene i godt humør.. Hvis den ene personen egentlig ikke vil det det er snakk om så ødelegger det moroa for begge2 mener nå jeg.

Og vise følelser er en ting som virkelig er vanskelig.. Når jeg skal si slike ting så blir det som oftest: Du..(lang tenkepause).. nei ingenting.

Lenke til kommentar
For det er ikke mange ting som gleder oss gutter mer enn å se at jenta vi er glad i har det bra. Og det gjelder på alle måter, generelt, sexmessig (spesielt her), ved spesielle anledninger (konsert osv). For det å se at dere har det bra varmer rimelig godt rundt hjertet, for da vet vi at vi gjør noe bra.

Helt enig.. En ting som er utrolig givende er at noe man selv gjør med den man er glad i får begge personene i godt humør.. Hvis den ene personen egentlig ikke vil det det er snakk om så ødelegger det moroa for begge2 mener nå jeg.

Og vise følelser er en ting som virkelig er vanskelig.. Når jeg skal si slike ting så blir det som oftest: Du..(lang tenkepause).. nei ingenting.

Vi er ganske flink til å vise følelser da. Jeg sier til ham at jeg elsker han hver eneste dag i tilfelle han skulle glemme det :)

Lenke til kommentar
Vi er ganske flink til å vise følelser da. Jeg sier til ham at jeg elsker han hver eneste dag i tilfelle han skulle glemme det :)

Såpass langt er ikke jeg kommet.. Jeg har aldri sagt at jeg elsker noen i det hele tatt.. for jeg vet ikke helt meningen av det ordet og jeg hører det blir misbrukt overalt så jeg vil være helt skråsikker på at jeg ikke misbruker det når evt tiden er inne..

Du kan godt kalle meg sær ,men dette har jeg faktisk tatt opp altså.

Lenke til kommentar
Såpass langt er ikke jeg kommet.. Jeg har aldri sagt at jeg elsker noen i det hele tatt.. for jeg vet ikke helt meningen av det ordet og jeg hører det blir misbrukt overalt så jeg vil være helt skråsikker på at jeg ikke misbruker det når evt tiden er inne..

Du kan godt kalle meg sær ,men dette har jeg faktisk tatt opp altså.

Det er ikke sært i det heletatt. Jeg er helt enig med deg og ditt valg. Ordet blir altfor mye misbrukt.

Lenke til kommentar
Ordet blir altfor mye misbrukt.

Jeg sa første gang "Jeg tror jeg elsker deg" (husker det ordrett) ca. 4 måneder etter at vi ble sammen(vi hadde kjent hverandre i 1,5 år før det) og da gikk det bare 2 måneder før vi flyttet sammen.

Når du vet det, bare vet du det... sånn er det for meg ihvertfall.

Jeg har en tapt kjærlighet som aldri ble noe av... hovedsakelig fordi jeg gikk rundt i nesten et år og grublet på hvordan jeg skulle vise det, og plutselig var det for sent... men sånn er det vel for mange.

Poenget mitt som aldri kom fram... er at hvis du vet du har funnet den rette, ikke gå rundt å gruble på hvordan du kan vise det, men vis det på den enkleste, mest spontane måte. Det er de spontane kjærlighetsbevisene som er de beste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...