qazar Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg har hatt et problem i en stund nå. For å skru på pc'en så må jeg først skru av bryteren på PSU og vente i 1 minutt, så dra ut ledningen og vent i 1 minutt, så sette i lednignen og vente i 1 minutt, så kan jeg skru på pc'en viss jeg er heldig, viss ikke så må jeg gjøre elt sammen en gang til. Jeg snakka med en skikkelig smarting nå det gjelder pc'er og han sa at det var nok PSU'en som var ødelagt. Så jeg kjøpte meg en Forton/Source 300w PSU som jeg fikk i dag. Jeg kom hjem glad og fornøyd og skulle sette inn den nye PSU'en. Jeg fikk satt inn den nye PSU'en og hva skjedde? Jo, ingen ting! Jeg prøvde å starte den opppå samme måte som den gamle, men det funka heller ikke. Det eneste som skjer er at det røde lyset på hk bare blinka. Det jeg trenger hjelp til er: Hva er det som ikke virker og hvordan kan jeg fikse det? Hk er Abit NF7-S V2.0 med XP 2500+ Barton og 1024 mb Twinmos pc3200. Jeg har en WD 120 gb hdd 8 mb cache, Asus cd-brenner, Sony dvd-rom og Sapphire Radeon 9600pro. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 snodig. Har du prøvd å resette bios? Kan hende det er noe krøll med BIOS instilingene. Lyse lysene på hk ? skal være rødt når det er 12 volt på og rødt og grønt når maskinen går. Lenke til kommentar
qazar Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Hakke prøvd å resette bios... Kan prøve det når jeg kommer hjem igjen. Lysene lyser som de skal. Nå har det skjedd noe nytt nå... Etter at jeg har skrudd på PSU bryteren for siste gang før oppstarten så skrur maskinen seg på uten at den skrur seg på. Det vil si at alle viftene, inkl. CPU-vifta, begynner å gå men pc'en starter ikke opp. Temperaturen på CPU står også stille på 13 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå