Gå til innhold

Distribution of the Year (2003)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må bare legge til at LinuxQuestions.org ikke har noe Gentoo-forum!  :grin:

Neida, sikkert fortjent.

forums.gentoo.org er så bra fra før...

I tilfelle noe ble uklart: Poenget mitt var at Gentoo sikkert mistet en del stemmer fordi mange av Gentoo-folket holder til et annet sted. :yes:

Men jeg må nesten prøve denne "Slackware", har jo aldri hørt annet enn grenseløs skryt av den! Men det blir i vmware; Gentoo dytter den ikke ut med det første!

Endret av anderlin
Lenke til kommentar

Om hva som er best distro er vel en evig rundgang... En annen sak er hva som er årets nykommer. Det er en langt mer spennende diskusjon :)

Isåfall ville jeg sagt archlinux eller Fedora.

Arch fordi det er en utmerket distro for i686 som er veldig ren og har et enkelt og godt pakkesystem. Kan bli til noe stort hvis de får fikset opp noen smådetaljer (som at installeren ikke ville opprette configfiler uten diskettstasjon som var koblet til kontrolleren :p) og at de får flere pakker i Pacman slik at man slipper å ty til de uoffisielle (skjønt, det er en svært god løsning at ALLE kan legge inn pakker i de katalogene).

Fedora fordi den kombinerer Redhat sin gode hardwarestøtte med yum som løsning på rpm-helvetet mange brukere fikk. Fedora har gjenkjent og brukt alt jeg har gitt den av sær hardware... USB-modemer, noname ISDN-kort med jallachipset som ikke støttes under windows, medfølgende 3d-drivere til det gamle ati-kortet rage 128 og en skjerm jeg fant i kleshaugen min :p

Lenke til kommentar

Vel, jeg har kjørt slackware ganske lenge jeg nå i alle fall. Siden 7.ettellerannet, men det er enkelte ting som er litt kjedelig....F.eks. hvis du begynner å tulle med dependencies: da har du det jo gående.

Men man kan jo få til det meste selvfølgelig, men jeg har planer om å prøve meg på gentoo nå for å se om jeg slipper unna en del av bug'ene som følger med Slackware og min hardware......

Men klart, slackware er jo konge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...