chrisege Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Hei, Lurer bare på om det finnes noe program som starter og avslutter alle maskinene i et nettverk, på et bestemte klokke slett? F.eks. skal alle maskinen starte kl 0800 og alle skal slås av kl 1630. Finnes det? Kan også godt bare være en komando som blir startet/sendt på et bestemt klokkeslett som gjør dette. Skal i så fall brukes på nettverk med en Windows 2000 Server, men selvsagt skal ikke serveren skrues av. Helst skal det jo være gratis. Maskinene som står i nettverket er: Windows XP og Windows 98. På forhånd takk. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Ingen som vet om noe?? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 tror det er noen kommandoer i dos du kan bruke til det... kan ikke helt huske hvilken da, mener bare jeg har sett noe om det. en eller annen "net" kommando Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Noen som kan disse komandoen "andesam" snakker om? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 hvis du har lisens på windows server har du sikkert en support kontakt du kan bruke? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 shutdown -m \\"navn/ip på pc" Krever at du har adminrettigheter på maskinen det gjelder. Hvordan det funker på Win98 maskiner aner jeg ikke. Lagre kommandoene i en bat-fil og kjør på ønsket tidspunkt med Scheduled Tasks. Skriv shutdown /? for mer info om kommandoen. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Å skru på PC-ene kan bli litt vanskelig... Det finnes jo noe "Wake on lan" greier, men jeg har aldri fått det til å fungere før. Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) shutdown -m \\"navn/ip på pc" Krever at du har adminrettigheter på maskinen det gjelder. Hvordan det funker på Win98 maskiner aner jeg ikke. Lagre kommandoene i en bat-fil og kjør på ønsket tidspunkt med Scheduled Tasks. Skriv shutdown /? for mer info om kommandoen. Denne vil d ikke skje noe med, koden du sikter til må ha en kommando til, slik som dette shutdown -s -m \\"datamarskinnavn" -t "tid til avsluttning" ---> s`en kjører slik at den skrues av, du kan også kjøre den slik at den restarter seg bare...dvs -r ...skriv cmd i kjør og så kun shutdown i ledeteksten, da får du opp en fullstendig oversikt. P.S den enkleste måten er shutdown -i da får du opp en helt standar meny som ert veldig oversiktlig. EDIT: denne tror jeg fungerer kun på XP Endret 25. januar 2004 av ATI TwEaKer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå