Gå til innhold

Vifte som plutselig slår seg av!

Anbefalte innlegg

Som sagt så oppfører vifta seg rart, det er en Glacial tech Igloo silent breeze som støtter opp til XP 2700+(jeg har 2500+).

Det som skjer er:

Jeg går inn i Windows(XP pro) og starter Windbond PC doktor som fulgte med ABIT NF7-S HK-et mitt. Ser til min forskrekkelse at CPU-fan rpm'en synker, fra 2200 rpm - 1300 rpm - 900 rpm og kort tid etter står det at den er disabled(eller off)

Tull(!) tenkte jeg og vippa til side døra på kabinettet, men vifta hadde stoppa og jeg slo av PC-en i en fei i håp om at CPU-en er ok.

Dette skjedde hver gang jeg åpent PC doktoren, men når jeg lot den være gikk vifta fint og jeg kunne spille i timer...

Det jeg lurer på er, hvorfor skjer dette? Kan det ha noe med at CPU temp ligger på 35 grader når jeg starter PC doktoren og da tror den at CPU-en ikke trenger kjøling? :scared:

Dette problemet er nytt, fikk det etter at jeg formaterte og la inn XP på nytt, før det kunne jeg åpne PC doktoren uten at vifta stoppa.

Hva er det som skjer her? Noen som kan hjelpe?

Mulig at jeg skal ha meg ny vifte og, kan dere anbefale noen? Skal prøve litt overklokking(Igloo silent breeze er vel ikke den beste der? ) :devil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...