Gå til innhold

Ad-aware, spybot.

Lond

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fjerna spybot fordi den er litt vel striks jeg for min del. Fikk melding om en "known threat" hver gang jeg gikk inn på dinside.no. Konfronterte dem med det, men de sa det bare var snakk om en coockie som registrerer min besøksfrekvens, og det plager meg egentlig mindre enn den boksen som spretter opp i hytt og gevær

Lenke til kommentar
Fjerna spybot fordi den er litt vel striks jeg for min del. Fikk melding om en "known threat" hver gang jeg gikk inn på dinside.no. Konfronterte dem med det, men de sa det bare var snakk om en coockie som registrerer min besøksfrekvens, og det plager meg egentlig mindre enn den boksen som spretter opp i hytt og gevær

Bare sett på block silently...

Lenke til kommentar
Off topic: Noen som fungerer bedre enn de som er freeware?

Jeg vet jeg har spyware som verken Ad-aware eller SpyBot finner...

Ad-aware har i hvert fall en pro versjon. Vet ikke om den er mer effektiv, eller hva som er fordelene... Regner med du husker å oppdatere definisjonsfilene med jevne mellomrom?

Lenke til kommentar
Off topic: Noen som fungerer bedre enn de som er freeware?

Jeg vet jeg har spyware som verken Ad-aware eller SpyBot finner...

Hvilke spy/malware da? Husk at DAT-filene blir oppdatert kontinuerlig. Og f.eks. initial download av SpyWare tar ca. 130 produkter, etter oppdatering mer enn 500...

Lenke til kommentar

Til alle: Spyboot og ad-aware er bra, men de fjerner ikke alle. Så eg bruker i tilleg til de to pestpatrol, spy sweeper de to er ikke freeware. Så bruker eg cookie wall, og et program som du installerer og lukker det, kan vel si at spyware blaster vaksinerer pc'en din mot spyware.

Jon-d: Har det samme fra dinside.no. Pestpatrol stopper dem, og det er spyware, eller rettere sakt cookie.

Found spyware cookie kjetil@cgi-bin[1].txt og Kjetil@statkatalysator media [1].txt

Får eg hvær gang er går til hovedsiden til dinside.no.

Slik irreterer meg, hvorfor skal de vite at eg er på deres side.

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm Her er mangen tester av de forskjellige programmene eg bruker.

PS: De som eg liker best, kom ikke så bra ut på testene, så prøv selv og avgjør om du/dere liker dem.

Lenke til kommentar
Til alle: Spyboot og ad-aware er bra, men de fjerner ikke alle. Så eg bruker i tilleg til de to pestpatrol, spy sweeper de to er ikke freeware. Så bruker eg cookie wall, og et program som du installerer og lukker det, kan vel si at spyware blaster vaksinerer pc'en din mot spyware.

wow...er du sikker på at du er helt trygg nå da?

du kunne kanskje hatt et par program til for å være på den helt sikre siden!;)

Lenke til kommentar

Joda ..har updates osv

Et program som heter SpyHunter (ikke freeware) finner vertfall maaaaaange flere enn ad-aware/spybot. Men må kjøpe det for å bruke "remove tool"...

Edit nr.1: Hmm ...nå som jeg sjekket hadde jeg ikke installert 1 ny update som var tilgjengelig ...scanner nå. Hittil funnet 80 new objects :blush:

Edit nr.2: Fortsatt har jeg noe spyware ....

Endret av ptv-
Lenke til kommentar
wow...er du sikker på at du er helt trygg nå da?

du kunne kanskje hatt et par program til for å være på den helt sikre siden!;)

Nope, du er aldri 100% sikker, men har ikke funnet noe nye spyware/adware/cookie etter at eg installerte spyware blaster, men husk å oppdatere alle, menget viktig å gjøre det.

Spy sweeper kjøpte eg i sommeren 2003, da var det bare ca 6000 som eg var beskyttet mot, nå i dag er det ca 18000.

Jo kunne sikker at 100 vis, men det holder med 4 forskjellige programmer, men de er ikke i trayen alle, det er bare memskanner/cookieskanner og spyboot som er i trayen. De andre starter eg manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...