KriB Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg skal kjøpe et accesspunkt for WLAN, g-standard. Driver og tenker på denne: Linksys Er det noen som vet om det er mulig å disable ruter/DHCP-funksjonaliteten i denne (eller noen andre accesspunkt)? Har egen ruter/modem fra SHDSL leverandør og må nok bruke denne som DHCP-server. Jeg skjønner at jeg kan sette kabelen fra modemet mitt rett i en av LAN-portene på accesspunktet istedet for WLAN-porten, og problemet bør være løst for maskinene som er koplet til med kabler, men vil dette omgå ruteren for maskinen(e) som er koplet til trådløst? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Er det noen som vet om det er mulig å disable ruter/DHCP-funksjonaliteten i denne (eller noen andre accesspunkt)? Har egen ruter/modem fra SHDSL leverandør og må nok bruke denne som DHCP-server. Du får da reine aksesspunkt uten router eller er det den switchen du er ute etter i tilegg? Lenke til kommentar
knut Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Det du trenger å gjøre er å legge IP'en til ap/basestasjonen inn i subnettet som DHCP serveren deler ut, husk at det da må være en adresse som dhcp serveren ikke deler ut til klientene. Så skrur du av dhcp serveren i basestasjonen. Når dette er gjort kan du koble en kabel fra den eksisterende routeren til en av LAN portene på basetasjonen. Husk at du ikke skal bruke WAN porten på denne. Da skal alle klienter som kobler seg opp mot basestasjonen motta ip fra den dhcp serveren du har fra før. Hvis du ikke trenger 3 lan porter kan det være lurere å kjøpe et rent aksesspunkt. F.eks. Linksys WAP54G er da et godt alternativ Lenke til kommentar
KriB Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Hvis du ikke trenger 3 lan porter kan det være lurere å kjøpe et rent aksesspunkt. F.eks. Linksys WAP54G er da et godt alternativ God idé Vet du noe sted de har'n? Fant at Vaagen consulting har den, men jeg syns den er dyr. Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) flyttet hit Endret 21. januar 2004 av Ikon Lenke til kommentar
knut Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Hvis du ikke trenger 3 lan porter kan det være lurere å kjøpe et rent aksesspunkt. F.eks. Linksys WAP54G er da et godt alternativ God idé Vet du noe sted de har'n? Fant at Vaagen consulting har den, men jeg syns den er dyr. hwb har denne også de: http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=188 Ellers tror jeg at mpx også har den. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 hwb har denne også de: http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=188 Ellers tror jeg at mpx også har den. DOH! Idiot meg! Tenkte ikke på at hwb kanskje hadde den også. Nå er den bestilt i allefall... Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå