Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fakta om Kobber

Kjemisk symbol: Cu

Atomnummer: 29

Relativ atommasse (atomvekt): 63,546

Smeltepunkt °C: 1084

Kokepunkt °C: 2563

Densitet (tetthet) g/cm3: 8,94

Pent tatt ut fra fokus 2000 DVD (må ha program, anbefales på det varmeste, har sikkert kommet ny versjon..)

Tror ikke jeg ville satse på å smelte meg en kobberblokk, og det er lite trolig at kobberblokka smelter pga. cpu-varme også.. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-12 14:32, Gothiatek skrev:

Ok jeg håpte på å smelte kobber oppi en form for å lage vannblokk, men der gikk visst den planen til helvete.

:grin:

Best du holder deg unna lysestakene til morra di ja :smile: hva med å modifisere en gammel kjøler ? Skal ikke mye til.. noen 5 mm hull igjenom holder i massevis.. :smile:

Lenke til kommentar

On 2002-03-12 15:33, haakon_d skrev:

Noen som har lagd sin egen kobberblokk her ? Isåfall, hvor kjøper dere kobberet, tenker på blikkenslageren, kanskje de kan ha noe, eller hva ?

Jeg holder på nå.... det er ikke så vansklig... bare du får rette kanter før du lodder :smile: (jeg fikk 5,5 kg kobber fordelt på 2 plater med en bedrift.... GRATIS...)

Er det noe du lurer på kan jo du sende en mail... jeg har sett meg ganske godt inni det.... regner med og være ferdeig med den i påska... (skulle vært ferdig før men tentamener osv......)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...