Gothiatek Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Noen her som vet hva smeltepunktet til kobber er? Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 http://www.rsnet.dk/Dansk/Fysik-kemi/det-p...-sys.htm#Kobber Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Fakta om Kobber Kjemisk symbol: Cu Atomnummer: 29 Relativ atommasse (atomvekt): 63,546 Smeltepunkt °C: 1084 Kokepunkt °C: 2563 Densitet (tetthet) g/cm3: 8,94 Pent tatt ut fra fokus 2000 DVD (må ha program, anbefales på det varmeste, har sikkert kommet ny versjon..) Tror ikke jeg ville satse på å smelte meg en kobberblokk, og det er lite trolig at kobberblokka smelter pga. cpu-varme også.. Lenke til kommentar
Gothiatek Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 Ok jeg håpte på å smelte kobber oppi en form for å lage vannblokk, men der gikk visst den planen til helvete. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Quote: On 2002-03-12 14:32, Gothiatek skrev:Ok jeg håpte på å smelte kobber oppi en form for å lage vannblokk, men der gikk visst den planen til helvete. Best du holder deg unna lysestakene til morra di ja :smile: hva med å modifisere en gammel kjøler ? Skal ikke mye til.. noen 5 mm hull igjenom holder i massevis.. :smile: Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Modifisere en gammel kjøler? Forklar nærmere er du snill :smile: Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Lag formene og send dem i posten til et smelteverk.... Lenke til kommentar
haakon_d Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Noen som har lagd sin egen kobberblokk her ? Isåfall, hvor kjøper dere kobberet, tenker på blikkenslageren, kanskje de kan ha noe, eller hva ? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Har en plan om å lage kobberblokk i nær framtid (kryssbore), men veit ikke helt hvor jeg skal få kobber. De har det neppe på blikkenslager, det tjukkeste du får tak i der er vel kanskje 0,5mm eller noe :smile: Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 On 2002-03-12 15:33, haakon_d skrev: Noen som har lagd sin egen kobberblokk her ? Isåfall, hvor kjøper dere kobberet, tenker på blikkenslageren, kanskje de kan ha noe, eller hva ? Jeg holder på nå.... det er ikke så vansklig... bare du får rette kanter før du lodder :smile: (jeg fikk 5,5 kg kobber fordelt på 2 plater med en bedrift.... GRATIS...) Er det noe du lurer på kan jo du sende en mail... jeg har sett meg ganske godt inni det.... regner med og være ferdeig med den i påska... (skulle vært ferdig før men tentamener osv......) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå