Gå til innhold

Det ble jente..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

..til Alle dere som er Mot monarkiet;

 

Ville dere virkelig ha hatt en "random dude/dudinne" som representant for landet vårt, istedet for Olav/Harald/Haakon osv..?

 

Mest sannsynlig så ville Det vært Kjell Mangne Bondevik per nå.. Mener dere virkelig at Det hadde vært bedre? :no:

Lenke til kommentar

Synes ikke fødselen er noe særlig inntressant. Greit å ha et innslag om det, men å bruke en hel nyhetssending er tull. Maken til glorifisert og ukritisk mediedekning skal man lete lenge etter.

Personlig ville jeg mye heller ha foretrukket en økonomisk analyse og/eller korrespondentbrev fra honduras eller kirgistan. Dronning Laila blir aldri monark i Norge.

Lenke til kommentar
..til Alle dere som er Mot monarkiet;

 

Ville dere virkelig ha hatt en "random dude/dudinne" som representant for landet vårt, istedet for Olav/Harald/Haakon osv..?

 

Mest sannsynlig så ville Det vært Kjell Mangne Bondevik per nå.. Mener dere virkelig at Det hadde vært bedre? :no:

Over my dead body! Jeg hadde tatt en Jihad på Kjellmagne hvis han ble president. Maken til større idiot skal du faan meg lete lenge etter!

 

Vi kan ha.... meg som president? "50% off på all hardware, ingen moms, ingen skatt, vekk med ungdomslønn, uansett jobb og samme lønn om du heter Per eller Aghbar Mohammad Jihad Osama Bin Saddam Bush"

 

Stem for VeXx :thumbup:

 

Høres ut som Hitlerpropaganda :!:

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
..til Alle dere som er Mot monarkiet;

 

Ville dere virkelig ha hatt en "random dude/dudinne" som representant for landet vårt, istedet for Olav/Harald/Haakon osv..?

 

Mest sannsynlig så ville Det vært Kjell Mangne Bondevik per nå.. Mener dere virkelig at Det hadde vært bedre? :no:

sååå, du mener det er greit at makt går i arv? Og du mener det er greit at barn blir født inn i en verden der pressen er konstant etter de, der de ikke får mene noe offentlig osv? ærlig talt. Jeg er vel en av få som hverken er republikaner eller monarkist.

Lenke til kommentar
..til Alle dere som er Mot monarkiet;

 

Ville dere virkelig ha hatt en "random dude/dudinne" som representant for landet vårt, istedet for Olav/Harald/Haakon osv..?

 

Mest sannsynlig så ville Det vært Kjell Mangne Bondevik per nå.. Mener dere virkelig at Det hadde vært bedre? :no:

sååå, du mener det er greit at makt går i arv? Og du mener det er greit at barn blir født inn i en verden der pressen er konstant etter de, der de ikke får mene noe offentlig osv? ærlig talt. Jeg er vel en av få som hverken er republikaner eller monarkist.

Kongehuset har vel ikke noe særlig makt, har de vel!?

 

Og hvorvidt de vil mene noe offentlig, eller ikke, er opp til hver enkelt.

 

I hele verdenshistorien har alle mennesker blitt født og oppvokst i en verden de selv ikke valgte. Og i de aller fleste tilfeller har barn og unge blitt oppdratt etter foreldrenes valg; "as I see fit". Haakon og Mette-Marit er intet unntak, ei heller meg og deg. Haakon og Mette-Marit har også et valg om de vil være landets representant, eller ikke; et valg som jeg mener å ha hørt de, en gang i fremtiden, vil stille det norske folk; Monarki (H&MM), eller Ikke.

 

Selvfølgelig er det av en representant av det norke folk "galt" å mene noe som ikke er 'politisk korrekt', men det er fortsatt den enkeltes persons valg å delta i en slik rolle, eller ikke.

 

Det er ikke en rolle han valgte å gå inn i, men en rolle man kan velge å ta avstand fra.

 

Men, jeg er For monarkiet så lenge det er noen der til å opprettholde det. (med forebehold; ingen ekstreme forandringer)..

 

 

mvh Bone

Lenke til kommentar
..til Alle dere som er Mot monarkiet;

 

Ville dere virkelig ha hatt en "random dude/dudinne" som representant for landet vårt, istedet for Olav/Harald/Haakon osv..?

 

Mest sannsynlig så ville Det vært Kjell Mangne Bondevik per nå.. Mener dere virkelig at Det hadde vært bedre? :no:

sååå, du mener det er greit at makt går i arv? Og du mener det er greit at barn blir født inn i en verden der pressen er konstant etter de, der de ikke får mene noe offentlig osv? ærlig talt. Jeg er vel en av få som hverken er republikaner eller monarkist.

Kongehuset har vel ikke noe særlig makt, har de vel!?

 

Og hvorvidt de vil mene noe offentlig, eller ikke, er opp til hver enkelt.

 

I hele verdenshistorien har alle mennesker blitt født og oppvokst i en verden de selv ikke valgte. Og i de aller fleste tilfeller har barn og unge blitt oppdratt etter foreldrenes valg; "as I see fit". Haakon og Mette-Marit er intet unntak, ei heller meg og deg. Haakon og Mette-Marit har også et valg om de vil være landets representant, eller ikke; et valg som jeg mener å ha hørt de, en gang i fremtiden, vil stille det norske folk; Monarki (H&MM), eller Ikke.

 

Selvfølgelig er det av en representant av det norke folk "galt" å mene noe som ikke er 'politisk korrekt', men det er fortsatt den enkeltes persons valg å delta i en slik rolle, eller ikke.

 

Det er ikke en rolle han valgte å gå inn i, men en rolle man kan velge å ta avstand fra.

 

Men, jeg er For monarkiet så lenge det er noen der til å opprettholde det. (med forebehold; ingen ekstreme forandringer)..

 

 

mvh Bone

Kongen har mer reell makt enn stortinget og regjeringen, om han vil. Uansett, om Haakon M, Mette marit og resten av bønsjen gir fra seg titlene sine, så vil de fremdeles bli fotfulgt av journalister, og det ikke etter eget valg.

Lenke til kommentar

til Olsen

 

Det er den bagasjen Haakon ble født med; ingen vei utenom. Mette-Marit har tatt et voksent selvstendig valg når hun valgte å følge denne rekken. Men, de kan frasi seg tronen, men -som du sier- pressekorpset vil nok ikke avta med det første, ei heller på en stund. Men, deres valg vil berøre deres barn; Ingrid Alexandra og 'lille Marius'. Haakon kommer nok aldri vekk fra rampelyset, med det vil deres 'to unge' (tilnærmet) gjøre.

 

Du har også spurt meg om hva jeg synes om å "arve makt", noe jeg vel ikke har svart på.

 

Monarkiet i Norge er en tradisjon og en "levemåte", og vi har fulgt denne "måten" i "alle år". Det at de har makt og "mer reel makt enn regjeringen Om Man Vil" gjør meg ikke noe. De har -i mine øyne- aldri misbrukt denne makten til noe jeg finner negativt/klageverdig. Men, alle land skal/trenger/bør ha en 'fremste representant', og jeg vet ikke om noen, per nå, bedre enn kongefamilien til denne jobben. Men, jeg er selvfølgelig åpen for forslag!?

 

Hvem vil Du har til å være Norges representant og 'ansikt utad' ?!

Lenke til kommentar
Nå må dere roe dere ned, seriøst.

 

Dette er ikke en tråd om politikk eller monarkiet i Norge. Det er om at Kronprinsessen fødte en jente!

 

(Vil ikke leke mod, men denne sklidde helt ut)

Her er jeg litt uenig. Det er en fremtidig Prinsesse som har blitt født; vi har diskutert hennes rolle og temaer rundt.

 

Hva skulle ellers tråden ha handlet om?

 

 

Dette;

 

 

Det ble jente

 

ja...

 

ja..

 

det ble det..

 

jo.. hun ble født ja..

 

??

 

mvh Bone

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...